Wiadomości Media osiągnęły rekordowy poziom w marcu, a czytelnictwo głównych wiadomości zbliżyło się do poziomu TA3

Aktualny MediaBriefing obejmuje następujące tematy:

1. Wiadomości w mediach osiągają rekordowe wyniki, najważniejsze artykuły mają czytelników na TA3.com.
2. Problemy Facebooka trwają, on stwarza ich więcej. Usunął posty ludzi Zuckerberga.
3. Kierownictwo RTVS jest w konflikcie z własnymi dziennikarzami, czekamy na kolejny krok ze strony kierownictwa.
4. Inne wiadomości z mediów, na przykład, że Zoznam.sk chce stworzyć płatny serwis informacyjny.

Wiadomość ta osiągnęła najwyższą liczbę w historii

Radosław Augustyn pisze: Podczas oficjalnego audytu AIM Slovenia słowackie portale informacyjne odnotowały w poniedziałek 12 marca największy dzienny ruch w historii – 1,530 mln realnych użytkowników (RU). Minister spraw wewnętrznych Robert Kaliňák ogłosił następnie swoje odejście. Tego dnia wzrosło zainteresowanie informacjami w Internecie, które osiągnęło swój szczyt, począwszy od informacji o zabójstwie Jána Kuciaka i Martiny Kušnírovej, która pojawiła się rano w poniedziałek 26 lutego. Poprzedni dzienny rekord ruchu w serwisach informacyjnych to poniedziałek po wyborach w marcu 2016 r. (1,429 mln RU).

W dniu publikacji informacji o morderstwie portal Aktuality.sk miał najwyższy w historii ruch. W przeszłości, nawet w dni, w których pojawiały się największe wiadomości, dzienny ruch na stronie nie przekraczał 600 000 osób; dziś często sięga 730 000 osób.

Inne serwisy informacyjne odnotowały większy ruch, ale nie różniły się one od innych sytuacji kryzysowych. Choć Penta dążyła do tego, aby Pluska.sk stał się główną witryną swojej grupy medialnej, jako serwis informacyjny nie przetrwał – jego ruch praktycznie nie zareagował na to niezwykłe wydarzenie.

Wręcz przeciwnie, wśród dzienników informacyjnych największy wzrost odnotował Denník N: w dniu publikacji tragedii miał on o 200% więcej odwiedzających. Nawet miesiąc po tragedii ruch pozostaje niezwykły (około 170 000 RU w porównaniu do 120 000 RU/normalny dzień), podczas gdy inne serwisy informacyjne, w tym Aktualít, już wróciły do ​​normy. W marcu miesięczny ruch Denníka N po raz pierwszy przekroczył milion RU (zwykle jest to mniej niż 700 000).

Codzienna obecność przed i po zabójstwie Jána Kuciaka
Liczba rzeczywistych użytkowników dziennie w audycie monitorującym AIM od 18 lutego do 18 marca 2018 r. w sekcjach aktualności serwisów internetowych.

Źródło: Monitor AIM

Zainteresowanie newsami w Internecie spowodowało wzrost ruchu nawet na stronach internetowych, które nie podlegają oficjalnej kontroli, bo nie są jej częścią. W marcu portal Hlavnespravy.sk również ustanowił rekord: po raz pierwszy go przekroczył 1 milion Unikalni odwiedzający. Do pomiarów korzystają z bezpłatnej usługi Google Analytics. Według tego samego kryterium w Google Analytics Denník N ma około 2,2 miliona unikalnych użytkowników. Po raz pierwszy możemy wydedukować rzeczywisty ruch na jednym z głównych serwisów konspiracyjnych na Słowacji: według oficjalnego audytu, który jest bardziej rygorystyczny, ich ściąg może wynosić około 500 000 (uwzględnia fakt, że dana osoba korzysta z wielu urządzeń, ignoruje przypadkowe wizyty itp.) od prawdziwych użytkowników. Ich regularny ruch wynosi prawdopodobnie około 400 000 RU miesięcznie, czyli pomiędzy TA3 (około 450 000) a Parlamentný listi (około 300 000). Choć są to najrzadziej odwiedzane portale informacyjne, to już teraz odpowiadają za połowę normalnego ruchu działów informacyjnych „Prawdy” czy „Dennika N.”.

Dobrenoviny.sk również podczas oficjalnego audytu osiągnęło rekord miliona rzeczywistych użytkowników. Choć ledwo relacjonowali morderstwo Jána Kuciaka i Martiny Kušnírovej, zainteresowanie reportażami również im pomogło.

Odprawa medialna to cotygodniowy przegląd najciekawszych mediów cyfrowych i dziennikarstwa. Zapisz się do newslettera i otrzymuj go w każdy piątek e-mailem.

Sprawdź także na Facebooku

Filip Struharik pisze: Rekordową liczbę osiągnęły także media informacyjne na Facebooku. Największy sukces odniósł Denník N, którego strona odnotowała w marcu ponad 600 000 interakcji (polubień, komentarzy i udostępnień).

Liczba interakcji na stronach mediów słowackich na Facebooku (marzec, luty, zmienność miesięczna). Źródło – Zoomsfera

Problemy z Facebookiem utrzymują się, to powoduje ich więcej

Minęły dwa tygodnie, odkąd Facebook zmaga się ze skandalem Cambridge Analytica. Zarzuca jej, że wykorzystała dane z Facebooka do wywarcia wpływu na wybory. (Jak to działałowyjaśnia Aleksandr Kogan z Uniwersytetu w Cambridge.) Facebook odpowiedział drobne zmiany w ochronie prywatności, ale jednocześnie donoszono, że problem dotyczy aż do 87 milionów użytkowników, a nie 50 milionów, jak początkowo wskazano.

Facebook zakończy współpracę z firmami zbierającymi dane osobowe i tak twierdzi menedżer produktu jeśli dane nie pomagają ludziom, nie powinni ich gromadzić. Ale jednocześnie dowiedzieliśmy się, że Facebook zbiera dane także na urządzeniach z Androidem. informacje o połączeniach telefonicznych i SMS-ach wiadomości. Chociaż Mark Zuckerberg powtarza, że ​​opowiada się za większą regulacją i przejrzystością w reklamie politycznej, jego lobbystom z trudem to osiągnięto. Stop ustawie o uczciwych reklamach, którego cel jest ten sam. Większą ochronę prywatności musi zapewnić Facebook od maja, aby zachować zgodność z europejskim rozporządzeniem RODO, Zuckerberg nie planuje wprowadzenia światowy.

Facebook przyznał także, że dane o „większości użytkowników Facebooka” mogły zostać pobrane i zapisane w bazach danych, o których nie mamy wiedzy. Jak podaje magazyn Atlantic, mówimy o czymś więcej niż miliardy kont; należy jednak dodać, że pobrano jedynie dane już publiczne. Do opinii publicznej wyciekł także wewnętrzny raport szefa Facebooka, Andrew Boswortha, który napisał to do swoich kolegów wzrost jest większy takie jak bezpieczeństwo użytkownika.

W odpowiedzi na problemy niektórzy zdecydowali się opuścić Facebooka: wspomnijmy o tym wszystkim Lekkoduchfirmy Elona Muskaasystent Weronika Remisowa (OĽaNO) lub grupę Zmasowany atak. Jednak Zuckerberg powiedział, że inicjatywa #DeleteFacebook nie miała większego wpływu.

Dyrektor ds. operacyjnych firmy, Sheryl Sandberg, powiedziała, że ​​chociaż ludzie nie chcieli, aby firma kierowała do nich reklamy, powinni płacić za Facebooka.

Aby czytać, potrzebujesz co najmniej standardowej subskrypcji.

Czy jesteś subskrybentem?

Miles Hersey

„Całkowity ekspert w dziedzinie muzyki. Badacz Twittera. Miłośnik popkultury. Fanatyk telewizji przez całe życie”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *