Epic Games w końcu udostępniło dodatkową funkcję

Niechęć niektórych osób do sklepu Epic Games wynika na ogół ze sposobu, w jaki podzielono graczy na komputery PC, już skupionych głównie na Steamie, uniemożliwiając im wspólną grę. Oznacza to, że np. dostając darmową grę w sklepie Epic Games Store, nie możemy w nią grać z kupionym jej towarzyszem na Steamie. To powinno się wkrótce zmienić.

Niesamowita gra krzyżowa usług sieciowych została udostępniona projektantom w zeszłym tygodniu, co pozwoli graczom grać razem na Steam i Epic. Zestaw narzędzi nie jest niezbędny dla Unreal Engine firmy Epic, więc każda gra działająca na dowolnym silniku może z niego korzystać.

Legendarne usługi online Crossplay pozwolą graczom grać razem na Steam i Epic.
Platforma crossplay może łączyć konta klientów Steam i Epic, w tym rekordy towarzyszy i zaproszenia do gry. Można ją również odświeżyć bez naprawiania podstawowej wersji gry. Ponadto projektanci mogą wybrać, które podświetlenia crossplay muszą włączyć lub wyłączyć.

Aparaty crossplay, które wzbudzają podziw, działają obecnie tylko na ich kliencie i Steamie, jednak organizacja zamierza pomagać również na różnych etapach. W pierwszej kolejności zostaną włączone inne sklepy z grami na komputery PC, a także macOS i Linux. Później crossplay Epic może pojawić się w centrum sterowania i telefonach komórkowych. Wiele gier na razie stosuje cross-stage crossplay, jednak ze względu na starania Epic Games element ten będzie znacznie szerszy. Gra międzyetapowa jest dostępna w pakiecie Epic Online Services SDK 1.15.

Co więcej, Epic dodał do swojego klienta PC oceny gier i ankiety. Podobnie jak w przypadku koszyków na zakupy, jest to istotny element, który zabrał organizacji szokująco długi czas realizacji. Po dwóch godzinach interaktywności klienci mogą ocenić grę w 5-punktowej skali. Wzbudzający podziw zacznie również udzielać nieregularnym graczom ankiet na temat różnych elementów gry, na przykład projektów i poziomu problemów.

Ten dodatkowy składnik pokazuje, że chociaż Epic Store próbuje jeszcze znaleźć Steam w niektórych obszarach, musi być pionierem w innych.

Milton Harris

„Ninja z ekstremalnych podróży. Pisarz. Bezkompromisowy praktyk zombie. Fanatyk popkultury. Student”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *