Nikt nie sprzeciwił się przejęciu technologii. Tunel Višňové będzie otwarty do końca przyszłego roku

„Informujemy, że w związku z zamówieniem publicznym na wyposażenie techniczne tunelu Višňové nie zgłoszono żadnych zastrzeżeń. Obecnie rozpoczął się termin rozpoczęcia współpracy przez wybranych wnioskodawców przed podpisaniem umowy. Informujemy o podpisaniu umowy ”, rzeczniczka National Highway Company Eva Žgravčáková ogłosiła dzisiaj dobrą wiadomość.

Przedmiotem zamówienia był projekt i wykonanie systemu informacyjnego dla tunelu Višňové i autostrady D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala wraz z obsługą gwarancyjną na warunkach żółtej FIDIC.

Zwycięzcą przetargu została firma PPA Controll, która przy ofercie o wartości 54 430 488 euro bez VAT oczekiwana wartość zamówienia wynosiła początkowo około 71 mln euro.

Firma wdraża technologię tunelu i system informacyjny odcinka autostrady w ciągu 550 dni, a następnie oferuje serwis gwarancyjny przez 8 lat.

„Przygotowując kryteria oceny, w dużej mierze uwzględniliśmy rekomendacje analityków Instytutu Polityki Transportowej i jednostki Value for Money. Zatem cena nie była jedynym kryterium konkurencji, ale NDS kładł także nacisk na okres gwarancji i Czas budowy. Aby stworzyć niedyskryminacyjne, przejrzyste i proporcjonalne warunki konkurencji, NDS wykorzystała także przygotowawcze negocjacje rynkowe”, mówi Žgravčáková .

O tunelu

Tunel Višňové stanowi część będącego w budowie odcinka D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala, który po ukończeniu udostępni kierowcom 13,5 km nowej autostrady. Sam tunel stanowi ponad połowę całej konstrukcji, jego długość wynosi 7,5 km, co czyni go najdłuższym tunelem na Słowacji.

O budowie

Odcinek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala stanowi część planowanego kompleksowego połączenia pomiędzy dwiema metropoliami Słowacji – Bratysławą i Koszycami. Odcinek rozpoczyna się na skrzyżowaniu Lietavská Lúčka, gdzie łączy się z poprzednim odcinkiem autostrady D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Za skrzyżowaniem autostrada kieruje się na wschód, przecina katastry Porúbki, Rosiny i Višňové, aż do połączenia się z tunelem Višňové. Tunel biegnie pod wzgórzem Hoblík i po ponad siedmiu kilometrach kończy się na skrzyżowaniu z Dubną Skalą i łączy drogę D1 z kolejnym przedłużeniem.

Ida Richards

„Total twitterowy guru. Maven zombie. Myśliciel przez całe życie. Hardcore alkoholowy ninja. Przyszły idol nastolatków”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *