Mogłoby zostać ukończone najwcześniej w 2031 roku.
PRESZOW. Planowana trasa autostrady R4 z Preszowa do granicy z Polską mogłaby zostać wybudowana i sfinansowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP), o kosztach około 1 miliarda euro.
Ze względu na ograniczone środki Unii Europejskiej i budżetu państwa, korzystanie z PPP, a także pożyczek, przewiduje Minister Transportu i Budownictwa Andrej Doležal (imię. Jesteśmy rodziną) za jeden ze sposobów na przyspieszenie budowy.
Węgrzy i Polacy szybko uzupełniają odcinki Via Carpatia. Na Słowacji powstanie lejek Czytać
Według jego szacunków odcinki R4 do granicy z Polską, które mają być częścią międzynarodowego połączenia Via Carpatia, mogą zostać ukończone najwcześniej w 2031 roku.
Zdaniem ministra budowa w formule PPP może w dłuższej perspektywie wydawać się bardziej opłacalna niż brak korzyści społeczno-gospodarczych w czasie.
„Czekanie, aż to osiągniemy, ma również swoje koszty, które wpływają na rozwój lub brak rozwoju danego regionu” – powiedział Doležal w sieci społecznościowej, dodając, że są to przeliczenia finansowe.makroekonomia.
„To, co nas ogranicza, to wysokość długu, niezależnie od tego, czy ma to znaczenie, czy nie. I to jest urok PPP, że w pewnych okolicznościach nie musi być wliczony w dług, ale chodzi o stopień ryzyka partnera PPP nosi” – powiedział.
Zdaniem naczelnika wydziału nie wszystko da się w ten sposób sfinansować, gdyż wpływa to na możliwość opłacenia budowy autostrad czy dróg.
Co sprawi, że obwodnice Preszowa będą wyjątkowe i jak radzić sobie z ruchem ulicznym w mieście? Czytać
Najważniejsze wiadomości ze wschodniej Słowacji można przeczytać na Korzar.sme.sk. Wszystkie wiadomości z Preszowa i regionu Szaris można znaleźć na Korzar w Preszowie
„Ninja z ekstremalnych podróży. Pisarz. Bezkompromisowy praktyk zombie. Fanatyk popkultury. Student”.