Słowacja jest globalna, także dzięki Lidlowi – Biznis

Biznes

W ubiegłym roku Lidl zapłacił słowackim dostawcom 450 mln euro za ich produkty.

WEBMAGAZIN.sk-OTS, 7 kwietnia 2022 16:18

Słowacja jest globalna, także dzięki Lidl Zdjęcie: LIDL

Dobrego partnera rozpoznasz po tym, że możesz na niego liczyć nawet w trudnych czasach. Lidl jest takim partnerem dla słowackich dostawców. W właśnie zakończonym roku obrotowym (trwa jeszcze od marca do lutego) rabat zwiększył liczbę słowackich dostawców o jedną czwartą, a obroty z nimi wzrosły o ponad 16 %. Lidl współpracuje obecnie z 279 słowackimi dostawcami, którym w 2021 roku zapłacił prawie 450 mln euro cen zakupu.

Dyskont posiada portfolio dużych i relatywnie mniejszych dostawców słowackich. Jest między nimi wiele różnic – czy to asortyment, wielkość, lokalizacja czy długość współpracy z Lidlem – ale jedno ich łączy, Lidl jest postrzegany jako dobry, godny zaufania partner. „Lidl to uczciwy partner, który trzyma się umów i jest gotowy do pomocy w sprzedaży poza ustaleniami,„Powiedział Vladimír Hatok, kierownik sprzedaży wody mineralnej. „Współpracę oceniamy bardzo wysoko. Lidl to sieć handlowa, która chce oferować swoim klientom słowacką żywność wysokiej jakości.” dodał Peter Lukáč, Prezes Zarządu Agravital Dairy.

Lidl od dawna wspiera słowackich dostawców i wielu z nich pomógł w trudnym czasie naznaczonym koronawirusem. „Lidl jest dla nas ważnym i stabilnym partnerem. Dzięki współpracy osiągamy wyższą sprzedaż i jesteśmy bardziej dostępni na rynku. Cenimy sobie, że to, co zostało uzgodnione na początku współpracy jest zawsze aktualne. Dzięki współpracy z Lidl, w 2021 roku staliśmy się skoczkiem w sprzedaży wód mineralnych. Wierzymy w możliwość eksportu naszych produktów, ponieważ Lidl posiada dużą sieć sklepów nie tylko na Słowacji, ale także w krajach sąsiednich,– powiedział Tomáš Špes, Sales Manager Limo Špes. Podkreślił w ten sposób kolejną zaletę współpracy z Lidlem z punktu widzenia słowackich dostawców. Sieć detaliczna umożliwia krajowym producentom najwyższej jakości i najwyższej jakości eksport na rynki zagraniczne.

W roku podatkowym 2021 64 słowackich dostawców eksportowało swoje produkty do 28 krajów, w których działa Lidl. Setki różnego rodzaju produktów Tatra trafiły na zagraniczne stoiska sieci dyskontowej, a wartość tego eksportu przekroczyła 70 mln euro w cenie zakupu. Dzięki Lidlowi i jego dostawcom sery jagodowe jeżdżą na Łotwę, suszone owoce na Litwę, słowackie kiełbaski do Anglii, śliwowica do Niemiec czy Danii, bryndza na Węgry i tofu m.in. do Chorwacji, Finlandii i Rumunii. Najwięksi eksporterzy to Agrofarma, Alfa Bio, Mecom, Metsa Tissue, Pierre Baguette, SHP Harmanec i Tatranská mliekareň.

„Współpracujemy z Lidlem od 2009 roku, kiedy to rozpoczęliśmy sprzedaż naszych produktów na Słowacji, potem w Czechach i Polsce. Dziś jest już 25 krajów i 17 krajów ze stałą listą. Lidl ma nie bez znaczenia, o ile pozwala nam wejść do tych krajów dzięki swojej marce własnej.Możemy bardzo skutecznie łączyć nasze know-how w zakresie produkcji tofu ze sprzedażą w Lidlu”, powiedział Juraj Lunter, dyrektor generalny Alfa Bio, dodając: „Polecam współpracę z Lidlem wszystkim słowackim firmom. Producenci Lidla uczą nowych rzeczy i popychają nas wyżej w zakresie standardów jakościowych i certyfikacji. Współpracę postrzegam jako długoterminowe partnerstwo, które jest korzystne dla obu stron. »

W 2021 roku Lidl uruchomił nową markę własną – Slovenskô, pod którą oferuje klientom typowe słowackie produkty od krajowych dostawców. Dużą przewagę pod względem wartości żywności dostarczanej do Lidla mają słowaccy producenci – to ponad 33%. Na drugim miejscu z dużym marginesem znajdują się Niemcy, a na trzecim czescy dostawcy.

Lidl zawsze szuka słowackich dostawców. Mogą wysłać swoją ofertę na kanał za pośrednictwem formularza elektronicznego.

uwagi

Milton Harris

„Ninja z ekstremalnych podróży. Pisarz. Bezkompromisowy praktyk zombie. Fanatyk popkultury. Student”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *