Polski Urząd Antymonopolowy postanowił zbadać, czy nowe przepisy amerykańskiej firmy technologicznej Apple dotyczące prywatności i przetwarzania danych osobowych naruszają przepisy dotyczące konkurencji. Poinformował o tym szef biura Tomasz Chróstny.
Nie przegap tego
Polski premier Morawiecki skrytykował cele polityki europejskiej rządu niemieckiego oraz federalizację UE
Nowe zasady obowiązują od kwietnia
Wprowadzone w kwietniu nowe zasady dotyczą systemu operacyjnego iOS, z którego korzystają popularne smartfony iPhone. Według Apple ich celem jest ograniczenie śledzenia użytkowników tych telefonów przez firmy, które korzystają z reklamy cyfrowej.
Nie przegap tego
Polska obniży niektóre podatki, aby złagodzić presję inflacyjną
Apple próbuje wyeliminować konkurencję
Urząd zauważa, że nowe przepisy znacznie ograniczają zdolność konkurentów Apple do pozyskiwania danych osobowych do celów reklamy ukierunkowanej. „Chcemy sprawdzić, czy działania Apple mogą mieć na celu wyeliminowanie konkurentów na rynku spersonalizowanych usług reklamowych, aby zapewnić lepszą sprzedaż własnych usług” – powiedział Chróstny.
KE zwróciła też uwagę na procedury Apple’a
Wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej Margrethe Vestager ostrzegała wcześniej, że Apple wykorzystuje kwestie prywatności i bezpieczeństwa, aby stłumić konkurencję w swoim App Store.
Nie przegap tego
Polska ostrzega przed zagrożeniami na rynku gazu, Rosja ogranicza dostawy
„Ninja z ekstremalnych podróży. Pisarz. Bezkompromisowy praktyk zombie. Fanatyk popkultury. Student”.