Plan kolei dużych prędkości między metropoliami V4 jest weryfikowany

Linia planowana jest z Warszawy do Brna, gdzie ma się rozdzielać w kierunku Pragi i Bratysławy oraz Budapesztu.

BRATYSŁAWA. Planowana budowa linii kolei dużych prędkości między stolicami Polski, Czech, Słowacji i Węgier nie będzie możliwa bez środków unijnych.

Według sekretarza stanu słowackiego Ministerstwa Transportu, Jaroslava Kmeť, dla Słowacji ważne jest rozwiązanie techniczne na bratysławskim węźle kolejowym. „Obecnie przygotowywane jest studium wykonalności”, powiedział w sieci społecznościowej Kmeť.


Kontynuacja artykułu pod reklamą wideo

Kontynuacja artykułu pod reklamą wideo

W ubiegłym tygodniu przedstawiciele ministerstw transportu, infrastruktury i budownictwa krajów Wyszehradzkiej Czwórki (V4) dyskutowali o modernizacji kolei dużych prędkości w tatrzańskiej wsi Stara Leśna. Linia planowana jest z Warszawy do Brna, gdzie ma się dzielić kierunek w Pradze oraz w Bratysławie i Budapeszcie.

„Planowana prędkość torowa wyniesie 200 kilometrów po 350 kilometrów na godzinę na poszczególnych odcinkach” – powiedział sekretarz stanu.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) podpisały w grudniu zeszłego roku kontrakt na opracowanie i realizację krajowego studium wykonalności linii dużych prędkości łączącej kraje V4 dla odcinków torów na Słowacji z czesko-słowackim przedsiębiorstwem NDCON, sro, Valbek SK , spol. s ro oraz Reming Consult, as

Zobowiązali się dostarczyć studio za 680 000 euro bez podatku podatki wartość dodana w ciągu 24 miesięcy od daty wejścia w życie umowy o pracę, czyli do końca 2024 roku.

Na wspomnianym spotkaniu dyskutowano także o liberalizacji usług przewozowych w pasażerskim transporcie kolejowym w interesie publicznym.

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. w sprawie usług użyteczności publicznej w kolejowym i drogowym transporcie osób od dnia 25 grudnia 2023 r. nie będzie już możliwe bezpośrednie udzielanie zamówień na usługi użyteczności publicznej.

„Z wyjątkiem operacji przewozowych, których suma nie przekracza wartości 500 tys. kmeť. .

Jednak przepisy nie odnoszą się do przetargów publicznych i stosunku umownego między nabywcami linii międzystanowych. „Dlatego wspólnie szukaliśmy rozwiązań na wspólnym spotkaniu” – dodał sekretarz stanu.

Morton Nicholls

„Zagorzały miłośnik zombie. Praktyk mediów społecznościowych. Niezależny przedsiębiorca. Subtelnie czarujący organizator”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *