Slovanet jako jeden z pierwszych ponownie podnosi rachunki za swoje usługi. Podobno to też podatek za przeniesienie zeszłorocznych podwyżek cen.
Od lipca operator Slovanet ponownie podniesie ceny swoich usług. Tym razem jednak podwyżka cen dotknie tylko około jednej czwartej klientów, wyliczył dla Žive.sk.
W większości przypadków ewolucja miesięcznej ceny usług wynosi do jednego euro lub dwóch euro za pakiet internetowy i telewizyjny. Dotychczasowe rabaty zachowują ważność na tych samych warunkach, co w praktyce oznacza, że firma obniży nową cenę klienta o taki sam procent lub ustaloną kwotę jak poprzednio. Usługa będzie obowiązywać przez taki sam okres, jak pierwotnie uzgodniono.
Jednocześnie firma upraszcza całą linię produktów iw związku z tym zastąpi starsze usługi internetowe, telewizyjne i telefoniczne nowszymi dla niektórych obecnych klientów. Według firmy „w wielu przypadkach” zapewni im to lepsze ustawienia, np. wyższą prędkość internetu. Jednocześnie zmienia się również taryfa opłat administracyjnych.
Dotyczy to zarówno energii, jak i dolara
Slovanet tłumaczy wzrost cen tym, że miesięczna opłata nie pokrywa już gwałtownie rosnących kosztów. „Powodem konieczności podwyższenia cen niektórych usług jest nowy rok do roku wzrost wielu kosztów. Większość z nich uzależniona jest od cen energii niezbędnej do działania urządzeń sieci telekomunikacyjnej” – opisuje kierownik ds. komunikacji Roman Greguš dla Žive.sk.
Obliczył, że ich koszty energii rosły z roku na rok o 100% i że ceny wielu urządzeń sieciowych, technologii i licencji, które kupowali głównie za dolary, miały wzrosnąć „znacząco”, podczas gdy kurs waluty obcej wobec euro znacznie się umocnił. Jednak od zeszłej jesieni sytuacja się odwróciła i euro uległo poprawie.
Jednocześnie Greguš przypomina, że wielu nadawców telewizyjnych stopniowo podnosi opłaty licencyjne za emisję swoich treści. „Do tych kosztów dodany jest wpływ trwającej inflacji” – dodał o przyczynach podwyżki cen.
Zwiększyli już prędkość za darmo
Greguš twierdzi również, że pomimo wyższych cen nadal inwestowali i modernizowali sieci internetowe oraz nowa platforma telewizyjna.
Równocześnie starałyby się również minimalizować wpływ rosnących kosztów na swoją stronę – dążąc do optymalizacji i zwiększania efektywności działania czy ekonomii skali, które występują również w ramach przejęcie operatora RadioLAN.
Spółka zwraca ponadto uwagę, że jako jeden z nielicznych graczy na rynku pozostawia ceny akcji klientom nawet po zakończeniu fuzji. „Ponadto w sieciach optycznych w przeszłości zwiększaliśmy prędkość Internetu dla wielu klientów bez zmiany ceny jako nagrody lojalnościowej” – powiedział.
Jeśli klientom nie podobają się nowe warunki, mogą skontaktować się z centrum obsługi klienta, które sprawdzi dostępność alternatywy. Ponadto klienci mają zgodnie z prawem prawo do rozwiązania umowy bez ponoszenia kary, nawet w okresie obowiązywania zobowiązania.
Po roku wśród pierwszych
Przypomnijmy, że Slovanet podniósł miesięczną opłatę rok temu, także od lipca. Następnie powiedział, że starał się opóźnić decyzję tak bardzo, jak to możliwe. Obecnie pisze dla Žive.sk, że po tym etapie zanotował minimalne starty.
„Jesteśmy zmuszeni tym razem reagować wcześniej na ciągły wzrost kosztów. Jednak nie jesteśmy nawet pierwsi i zakładamy, że prędzej czy później inni operatorzy będą musieli ponownie zareagować na istniejącą sytuację” – uważa Greguš.
Pod koniec ubiegłego roku, w oświadczeniu dla Žive.sk, Slovanet powiedział, że będzie próbował utrzymać ceny jak najdłużej bez zmian. Jednak kilka firm telekomunikacyjnych działających na Słowacji nie wykluczyło tego w końcu zaczną podnosić ceny.
W tym roku klienci usług telewizji internetowej musieli już dopłacać Telewizja Skylink na żywo A Najlepsza telewizja. Orange z kolei przystąpił do modyfikacji i podwyższenia ceny trzy programy telefoniczne dla klientów biznesowych, który będzie obowiązywał od 14 czerwca. Większe podwyżki cen, które dotyczyły Internetu stacjonarnego i telewizji, realizacja dwufalowa już w zeszłym roku. Ostatni rok O2 również dwukrotnie podniósł cenyktóry w tym roku rozpoczął stopniową migrację klientów ze starych na nowe pakiety. Najtańsza opcja kosztuje 19 euro.
„Irytująco skromny fan Twittera. Skłonny do napadów apatii. Gracz. Certyfikowany geek muzyczny. Twórca. Zapalony odkrywca. Student-amator”.