IEP: Jeśli chcemy zelektryfikować transport na Słowacji, musimy wzmocnić sieci dystrybucji – Magazín – Auto

Dodatkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną podczas ładowania pojazdów będzie dotyczyć głównie obciążenia sieci elektroenergetycznej, zwłaszcza wczesnym wieczorem



Zdjęcie:

Według analityków przejście na elektromobilność do 2035 roku spowoduje stopniowy wzrost zużycia energii elektrycznej na Słowacji o 1,3 terawatogodziny.




Przejście na pojazdy bezemisyjne wiąże się z wyzwaniami technologicznymi i ekonomicznymi. Główne z nich to dostępność infrastruktury do tankowania, produkcja, zrównoważony rozwój i recykling akumulatorów, wzrost zużycia energii elektrycznej i niezbędna transformacja systemu elektrycznego, konkurencyjność finansowa oraz dostosowanie procesów produkcyjnych producentów samochodów do przejścia na pojazdy bezemisyjne. Tak wynika z analizy „Czystych i wściekłych” Instytutu Polityki Środowiskowej (IEP).

Paliwa bezemisyjne obejmują energię elektryczną, wodór i paliwa elektroniczne. Według IEP najbardziej energooszczędnym rodzajem napędu jest elektryczny, wyzwaniem technologicznym jest ich autonomia. „Samochód elektryczny przekształca energię elektryczną bezpośrednio w ruch, podczas gdy samochody konwencjonalne muszą generować ciepło poprzez spalanie paliwa, a następnie przekształcać ciepło w ruch. Zasięg pojazdów elektrycznych na baterie jest postrzegany jako jedna z głównych przeszkód w akceptacji elektromobilności” – stwierdzili analitycy, zauważając jednak, że pojemność akumulatorów wzrosła w ostatnich latach.

Samochody elektryczne to także kwestia mentalnej oprawy – dla niektórych ładowanie trwa pół sekundy

Wideo

Zdaniem analityków przejście na elektromobilność do 2035 r. spowoduje stopniowy wzrost zużycia energii elektrycznej na Słowacji o 1,3 terawatogodziny, czyli o 4,2 proc. w porównaniu z 2021 r. ze źródeł niskoemisyjnych ma odpowiadać za 90 proc. zużycia” – zauważają analitycy.

samochód elektryczny – ładowanie Ucz się więcej Duży wgląd: Dowiedz się, w jaki sposób samochody elektryczne są dotowane za granicą. Słowacja jest outsiderem

„Elektryfikacja transportu będzie wymagała wzmocnienia i poprawy stabilności systemu elektroenergetycznego. Dodatkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną podczas ładowania pojazdów będzie oznaczało głównie atak na sieć elektryczną, zwłaszcza wczesnym wieczorem” – mówi IEP.

Specjaliści spodziewają się zastosowania wodorowego napędu elektrycznego, zwłaszcza w dalekobieżnym transporcie towarowym. Problemem pojazdów napędzanych wodorem jest przede wszystkim duże zapotrzebowanie na energię i związane z tym wysokie koszty.

Milton Harris

„Ninja z ekstremalnych podróży. Pisarz. Bezkompromisowy praktyk zombie. Fanatyk popkultury. Student”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *