Wątpliwości co do zgodności z normami europejskimi budzi polski przypadek żywienia kurcząt, indyków i kaczek na cele spożywcze olejami rafinowanymi, które są wykorzystywane do produkcji smarów i paliw. Słowacki Związek Drobiarski to rada postępowania operacyjnego Administracji Weterynarii i Żywności Republiki Słowackiej, która podejmuje działania mające na celu schwytanie polskiego mięsa, które może stanowić zagrożenie dla konsumentów.
Salmonelloza a suplementacja hormonalna
Informacje o zagrożeniu, jakie ta żywność stwarza dla zdrowia konsumenta, są niewystarczające, dopóki problem nie zostanie wyjaśniony, Unia nie zaleca spożywania mięsa drobiowego z Polski. Przedstawiciele Związku Drobiarstwa Słowacji poinformowali o tym w komunikacie prasowym.
To nie pierwszy problem z polskim mięsem, salmonelloza pojawia się co roku, karmienie polskiego drobiu zakazaną mączką mięsno-kostną, dodawanie do polskiej żywności niedozwolonych hormonów wzrostu i antybiotyków, używanie soli itp.
Radykalna selekcja tematów
Związek apeluje zatem do organów kontrolnych o radykalną kontrolę wszystkich podmiotów, które importują polski drób na Słowację, o przepakowanie go tutaj i udawanie słowackiego. Jednocześnie zapewniają konsumentów, że nasze duże gospodarstwa wykorzystują pasze od sprawdzonych producentów słowackich lub czeskich, które są bezpieczne.
„W każdym z naszych ferm i ubojni istnieje stały nadzór weterynaryjny, który sprawdza wszystkie procedury technologiczne, w tym stosowane pasze, zarówno podczas hodowli, jak i podczas obróbki drobiu. Dlatego też w ciągu ostatnich dziesięciu lat mamy nie miał żadnej sprawy dotyczącej słowackiego drobiu, która zagrażałaby zdrowiu konsumentów. Obecna polska sprawa powinna być kolejnym wystarczającym przypomnieniem dla każdego konsumenta, który szuka taniego drobiu na sklepowych półkach, a nie tylko szuka produktów od słowackich hodowców drobiu i przetwórców, bo tylko słowackie mięso drobiowe możemy zagwarantować, że jest świeże, wysokiej jakości, kontrolowane i przede wszystkim bezpieczne dla zdrowia” – poinformował Ľubomír Urban ze Związku Drobiarstwa.
Ponad 43 000 pasażerów skorzystało w tym roku z letnich pociągów. Które połączenia cieszyły się największą popularnością?
Spółka kolejowa Slovensko, as (ZSSK) przewiozła w tegorocznych letnich pociągach rekordową liczbę 43 000 pasażerów, aby w ciągu trzech miesięcy zwiedzić atrakcje turystyczne kraju.
Na dziesięciu liniach w różnych regionach Słowacji działały 43 sezonowe połączenia kolejowe, głównie w weekendy od 11 czerwca do 11 września.
„Letnie pociągi po raz kolejny udowodniły, że Słowacy kochają zabytki przyrodnicze i kulturowe swojego kraju i wspierają turystykę krajową” – powiedział we wtorek Tomáš Kováč, dyrektor departamentu komunikacji i rzecznik Związku. znacząco również w tym roku.
Pociągi letnie kursują przez dwa lata
Tegoroczne letnie pociągi zostały zlecone przez Ministerstwo Transportu i Budownictwa Republiki Słowackiej we współpracy z narodową organizacją wspierającą turystykę Slovakia Travel i regionami autonomicznymi.
Narodowy przewoźnik kolejowy obsługuje pociągi letnie od 2020 roku, kiedy skorzystało z nich 23 000 osób, a w ubiegłym roku prawie 42 000 osób. Tego lata były tradycyjne połączenia z Murániem, Červeną Skalą czy Bańską Szczawnicą.
„Najpopularniejszym połączeniem w okresie letnim była wschodnia Słowacja. Ponad 12 100 pasażerów skorzystało z pociągów ZSSK na linii Koszyce – Stara Lubownia. Drugie miejsce pod względem popularności zajęła linia Zvolen – Bańska Szczawnica z ponad 7100 pasażerami” – wyjaśnił. Kováč.
Pociągami na trasie Preszów – Stakčín przewieziono około sześciu tysięcy osób. Nowością w tym roku była trasa Zvolen – Štúrovo, która spełniła oczekiwania ZSSK z 1300 pasażerami.
Najbardziej udane linie będą kontynuowane
ZSSK w lipcu i sierpniu we wszystkich swoich pociągach przewiózł 11,34 mln pasażerów. „Chociaż liczby w tym sezonie nie osiągnęły wartości sprzed trzech lat, liczba transportów rośnie z roku na rok, co oznacza, że ludzie stopniowo wracają do pociągów” – powiedział Kováč.
Zgodnie z zarządzeniem Ministerstwa Transportu, najbardziej udane letnie linie Koszyce – Stara Lubownia, Koszyce – Bardejov lub Preszów – Stakčín z pewnością będą kursować w 2023 roku. Latem do bardziej odległych i mniej znanych obszarów spodziewane jest w przyszłym roku.
W 2023 roku pociągi letnie zostaną rozszerzone o całoroczne wykonywanie połączeń turystycznych w dni wolne od pracy oraz w sezonie turystycznym zimowym i letnim na liniach Zvolen – Bańska Szczawnica, Margecany – Červená Skala – Bańska Bystrzyca lub Tisovec – Brezno.
Pociągi będą kursować w regularnych odstępach czasu w soboty, niedziele i święta od 24 grudnia do 8 stycznia oraz od 1 lipca do 3 września.
Polecamy:
Pogoda za 10 dzien
Źródło WebNoviny.sk © SITA Wszelkie prawa zastrzeżone
„Amatorski ewangelista popkultury. Gracz. Student przyjazny hipsterom. Adwokat kawy. Znawca Twittera. Odkrywca totalny”.