Pavel Horňák, profesor i kierownik Katedry Komunikacji Marketingowej na Uniwersytecie Komeńskiego w Bratysławie, zmarł w środę w wieku 70 lat.
Poinformował o tym na Facebooku brytyjski Departament Komunikacji Masowej. „Dzisiaj odszedł od nas nasz założyciel, nasz słowacki kowboj reklamowy, nasza lokomotywa, nasz ukochany nauczyciel. Górnik. Pozdrawiamy go z góry i wiemy, że będzie nas strzegł z raju reklamy. Już tęsknię za panem profesorem” – wydział powiedział. Informację o śmierci podała oficjalnie uczelnia.
Pisze, że Pavel Horňák poświęcił się komunikacji marketingowej, historii, etyce i kreatywnej reklamie O portalu medialnym. Pracował na kilku uniwersytetach na Słowacji iw Czechach, pisał książki.
Jak podano w biografii Pavla Horňáka (1953), był on także profesorem uniwersyteckim w Instytucie Komunikacji Marketingowej na Wydziale Komunikacji Multimedialnej Uniwersytetu Tomáša Baty w Zlínie. Był współzałożycielem Czeskiego Towarzystwa Promocji i Public Relations (MOSPRA), Rady Reklamy Republiki Słowackiej i długoletnim członkiem jej komisji arbitrażowej, założycielem pierwszego uniwersyteckiego studium komunikacji marketingowej (MK ) w Słowacja (Bratysława 1990) i studia MK w Akademii Mediów (Bratysława 2011), prezes Słowackiego Towarzystwa Promocyjnego (SOSPRA) i jest autorem pierwszego kodeksu etyki reklamy (Brno 1992), kilku opracowań i publikacji naukowych na temat reklamy, np. Alfabet Reklamy (1997), Reklama – Promocja – Public Relations w Mediach (1997), Reklama 2000 (1999), Etyka Reklamy (2000), Nowy Alfabet Reklamy (2003), Reklama – Teoretyczno-Historyczne Aspekty Reklamy i Komunikacji Marketingowej ( 2010) . Był członkiem jury eksperckiego na festiwalach reklamowych w Szwajcarii i za granicą. Jest autorem kilku książek fachowych i hobbystycznych – Leksykon istot nadprzyrodzonych, Od cygara do whisky.
„Irytująco skromny fan Twittera. Skłonny do napadów apatii. Gracz. Certyfikowany geek muzyczny. Twórca. Zapalony odkrywca. Student-amator”.