Firma powiedziała, że została zmuszona do cofnięcia swojej decyzji z powodu „ogromnego ludzkiego cierpienia i eskalacji działań militarnych na Ukrainie”. Kilka dni temu firma poinformowała, że utrzymuje otwarte sklepy, ponieważ chce chronić swoich pracowników przed możliwym „odwetem”.
Niektórzy klienci krytykowali decyzję firmy i wzywali do bojkotu marki. Firma posiada 3085 sklepów na całym świecie, a jej sprzedaż w ubiegłym roku wyniosła 1,5 miliarda euro (36,6 miliarda CZK).
Firma poinformowała w niedawnym oświadczeniu, że decyzja o zamknięciu rosyjskiego oddziału została zatwierdzona przez zarząd.
„Biorąc pod uwagę ogromne ludzkie cierpienie spowodowane eskalacją działań militarnych na Ukrainie oraz aby chronić naszych pracowników na całym świecie przed możliwym atakiem publicznym, podjęliśmy decyzję o zamknięciu własnych sklepów i witryn e-commerce w Rosji,„powiedział w komunikacie prasowym.
Zobacz wszystko online
Marki takie jak L’Oréal i Estée Lauder również zniknęły z Rosji
Setki międzynarodowych marek, w tym L’Oréal i Estée Lauder, zamknęły już sklepy w Rosji, aby zaprotestować przeciwko wojnie i wstrzymał sprzedaż online.
Jednak niektóre firmy nadal działają w Rosji. Według Jeffreya Sonnenfelda, profesora zarządzania na Uniwersytecie Yale, może to być francuski gigant energetyczny EDF, linia lotnicza Zjednoczonych Emiratów Arabskich czy chiński producent komputerów Lenovo.
Jednak znacznie większa grupa około 600 dużych firm od czasu inwazji na Rosję wycofali lub wstrzymali sprzedaż tutaj, jak Starbucks, Coca Cola, Levi’s i Apple.
Sklepy innych międzynarodowych marek, które wciąż są otwarte w Rosji, twierdzą, że nie mogą zamknąć swoich sklepów ze względu na złożone umowy franczyzowe, które im to uniemożliwiają.
„Ninja z ekstremalnych podróży. Pisarz. Bezkompromisowy praktyk zombie. Fanatyk popkultury. Student”.