W ubiegłym roku Lidl zapłacił słowackim dostawcom 450 mln euro za ich produkty
Dobrego partnera rozpoznasz po tym, że możesz na niego liczyć nawet w trudnych czasach. Lidl jest takim partnerem dla słowackich dostawców. W właśnie zakończonym roku obrotowym (trwa jeszcze od marca do lutego) rabat zwiększył liczbę słowackich dostawców o jedną czwartą, a obroty z nimi wzrosły o ponad 16 %. Lidl współpracuje obecnie z 279 słowackimi dostawcami, którym w 2021 roku zapłacił prawie 450 mln euro ceny zakupu.
Dyskont posiada portfolio dużych i relatywnie mniejszych dostawców słowackich. Jest między nimi wiele różnic – czy to asortyment, wielkość, lokalizacja czy długość współpracy z Lidlem – ale jedno ich łączy, Lidl jest postrzegany jako dobry, godny zaufania partner. „Lidl to uczciwy partner, który trzyma się umów i jest gotowy do pomocy w sprzedaży wykraczającej poza to, co zostało uzgodnione”. powiedział Vladimir Hatok, kierownik sprzedaży wody mineralnej. „Współpracę oceniamy bardzo wysoko. Lidl to sieć handlowa, która chce oferować swoim klientom wysokiej jakości słowacką żywność” dodał Peter Lukáč, Prezes Zarządu Agravital Dairy.
lidl, pr nie używaj
Lidl od dawna wspiera słowackich dostawców i wielu z nich pomógł w trudnym czasie naznaczonym koronawirusem. „Lidl jest dla nas ważnym i stabilnym partnerem. Dzięki współpracy osiągamy wyższą sprzedaż i jesteśmy bardziej dostępni na rynku. Cenimy sobie, że to, co zostało uzgodnione na początku współpracy jest zawsze aktualne. Dzięki współpracy z Lidl, w 2021 roku staliśmy się skoczkiem w sprzedaży wód mineralnych. Wierzymy w możliwość eksportu naszych produktów, ponieważ Lidl posiada dużą sieć sklepów nie tylko na Słowacji, ale także w krajach sąsiednich.” powiedział Tomáš Špes, kierownik sprzedaży Limo Špes. Podkreślił w ten sposób kolejną zaletę współpracy z Lidlem z punktu widzenia słowackich dostawców. Sieć detaliczna umożliwia najlepszym i najwyższej jakości krajowym producentom eksport na rynki zagraniczne.
W roku obrotowym 2021 64 słowackich dostawców eksportowało swoje produkty do 28 krajów, w których działa Lidl. Setki różnego rodzaju produktów Tatra trafiły na zagraniczne stoiska sieci dyskontowej, a wartość tego eksportu przekroczyła 70 mln euro w cenie zakupu. Dzięki Lidlowi i jego dostawcom sery pleśniowe trafiają na Łotwę, suszone owoce na Litwę, słowackie kiełbaski do Anglii, śliwowica do Niemiec czy Danii, bryndza na Węgry, a tofu m.in. do Chorwacji, Finlandii i Rumunii. Najwięksi eksporterzy to Agrofarma, Alfa Bio, Mecom, Metsa Tissue, Pierre Baguette, SHP Harmanec i Tatranská mliekareň.
„Współpracujemy z Lidlem od 2009 roku, kiedy to rozpoczęliśmy sprzedaż naszych produktów na Słowacji, potem w Czechach i Polsce. Dziś jest już 25 krajów i 17 krajów ze stałą listą. Lidl ma nie bez znaczenia, o ile pozwala nam wejść do tych krajów dzięki swojej marce własnej.Możemy bardzo skutecznie połączyć nasze know-how w zakresie produkcji tofu ze sprzedażą w Lidlu” – powiedział Juraj Lunter, CEO Alfa Bio, dodając: „Polecam współpracę z Lidl wszystkim słowackim firmom. Producenci Lidla uczą nowych rzeczy i popychają nas wyżej w zakresie standardów jakości i certyfikatów. Współpracę postrzegam jako długoterminowe partnerstwo, które jest korzystne dla obu stron.”
W 2021 roku Lidl uruchomił nową markę własną – Slovenskô, pod którą oferuje klientom typowe słowackie produkty od krajowych dostawców. Dużą przewagę pod względem wartości żywności dostarczanej do Lidla mają słowaccy producenci – to ponad 33%. Na drugim miejscu z dużym marginesem znajdują się Niemcy, a na trzecim czescy dostawcy.
Lidl zawsze szuka słowackich dostawców. Sieci mogą przesyłać swoją ofertę za pośrednictwem formularza elektronicznego: https://www.lidl.sk/…ia/s10009143
„Ninja z ekstremalnych podróży. Pisarz. Bezkompromisowy praktyk zombie. Fanatyk popkultury. Student”.