Kysuce w 2023 r. prawdopodobnie staną w obliczu „powodzi komunikacyjnej”. Spotkanie w Ambasadzie RP uwypukliło sytuację, z jaką będzie musiał się zmierzyć handel ludźmi w naszym regionie.
W ubiegłym tygodniu Ambasador Krzysztof Strzałka spotkał się z ekspertami ds. transportu w Ambasadzie RP. Spotkanie odbyło się w obecności doradcy rządu p. Marosza, s. Kovalčík z INEKO i s. Jánoška z VUC ZA i D3preEurópu.
Podczas polskiej prezydencji w grupie V4 przygotowano dokumenty analizujące powiązania sieci V4 z UE. Dokument zawiera również linki do relacji globalnych. Struktura logistyczna analizuje rurociągi elektryczne, gazowe, naftowe, aw szczególności połączenia transportowe i logistyczne autostrad, linii kolejowych i dróg wodnych. Zawiera również informacje o terminalach transportowych, portach i przeładunkach kolejowych.
Ľubomír Jánoška mówi o spotkaniu: „Dyskusja była gruntowna, a Ambasador RP poinformował nas o planach i terminach ukończenia korytarza TEN-T Żylina-Katowice, który w Polsce zostanie ukończony w 2023 roku. Strona polska uważa ten projekt za główny i zgodnie z międzynarodowymi umowami będzie to w 2023 roku !!!
Teraz planują zbudować więcej korytarzy. Jedno w zachodniej Polsce (port Świnoustie-Czechy) i przez Carpatię, która połączy Bałtyk, wschodnią Polskę przez słowacką R4 z Węgrami i Bałkanami. »
Jak ukończenie korytarza wpłynie na ruch na Kysuciu?
½. Jánoška mówi, że w naszym regionie prawdopodobnie wystąpi pośpiech: „Zgodziliśmy się, że spowoduje to „powódź ruchu” na Kysucach. W 2023 roku wszystko poza granicami będzie gotowe. Zaczniemy od D3. Ta naganna porażka w planowaniu D3 spowoduje trwałe ograniczenie ruchu w Kysúcu. Musimy mieć świadomość europejskiego wymiaru transportu. Nie możemy regulować przepływu ruchu, ograniczać go. Umowa uczciwa!”
Alpy: Karpaty 10:0
Podczas spotkania ½. Projekt Jánoška Alps: Karpaty 10:0, jego nazwa reprezentuje stosunek liczby połączeń autostradowych przez Alpy i Karpaty – jest 10 autostrad przez Alpy, żadna przez Karpaty. Podkreśla, że transport musi być ukierunkowany, zaplanowany i skoordynowany z budową, a jeśli tego nie zrobi, transport szuka wszelkich środków, czy ścieżka jest gotowa czy nie. Widać to na ciężarówkach jeżdżących tam, gdzie mogą – Kľak, Donovaly, Orawa, Kysuce czy Makov i niszczących drogi, ograniczając populację i regiony.
„Alpy są przykładem regulacji ruchu, tranzyt przeniósł się do korytarzy autostradowych. Nie spotkasz tranzytu na lokalnych drogach! „stwierdza Ľ. Janoška.
Przyspieszona budowa D3 jako całości to jedyne rozwiązanie
Transport porusza Europę, przynosi pracę, inwestycje i dobrobyt. Jeśli jednak nie zostanie odpowiednio zaplanowany, pojawią się kary w postaci ograniczeń ruchu i niezadowolenia społecznego. Na Kysuciu możemy porozmawiać o naszym. „To, co wczoraj było wyjątkiem, będzie nadal po 2023 roku! Jedynym rozwiązaniem jest przyspieszenie budowy D3 jako całości. Przyspiesz proces OOŚ i działaj w dniach 1-11. Rozwiąż zintegrowany transport i wzmocnij transport kolejowy. i rozmieszczenie!”, zamyka ½. Janoška.
Przeczytaj także:
autor: redakcia
zdjęcie: ½. Janoška, NDS
„Ninja z ekstremalnych podróży. Pisarz. Bezkompromisowy praktyk zombie. Fanatyk popkultury. Student”.