Ludzie domagają się zmian w transporcie publicznym w Devínskiej Novej Vsi. Nawet sam burmistrz ich krytykuje – Regiony – Aktualności

Niezadowoleni pasażerowie transportu publicznego w Bratysławie domagają się przywrócenia pierwotnego połączenia z dzielnicy Devínska Nová Ves.

Nie podobają im się zmiany dotyczące linii autobusowych 20, 21 i 23, zgłaszają problemy np. na osiedlu Ján Jonáš. Zmiany krytykuje także burmistrz Devínskej Novej Vsi Dárius Krajčír, który również prowadził w gminie negocjacje z przedstawicielami koncernu samochodowego.

„Znowu usłyszałem, jak zmiany są korzystne dla mieszkańców Bratysławy i Devínskiej Nowej Wsi. Szkoda tylko, że nie słyszę tego od samych mieszkańców Bratysławy, a zwłaszcza mieszkańców Devískonovovešťan” – powiedział Krajčír w telewizji. portal społecznościowy, dodając, że stolica ma wydać ostateczną opinię w tej sprawie w środę.

Zmiany dotyczące trzech linii autobusowych są negatywnie odbierane nawet przez samych mieszkańców. Wskazują, że ograniczyli i odcięli mieszkańców osiedla, studentów, biegaczy i szereg ukraińskich rodzin przebywających w schronisku od bezpośredniego połączenia nie tylko z Devínská Nova Vsa, ale także z innymi częściami miasta. Pogarszają się również połączenia ze szpitalem Bory, dworcami autobusowymi i kolejowymi, a podróżowanie staje się coraz bardziej skomplikowane także dla uczniów szkół podstawowych i średnich w Dúbravce.

„Zmiany w transporcie publicznym w Bratysławie nie zapewniają żadnej odpowiedniej alternatywy”, odnoszą się składający petycję, twierdząc, że pierwotnie układ linii był „sprawdzoną, sprawdzoną i skuteczną metodą, za którą społeczeństwo zaciekle walczyło”.

Krytykują nowe interwały kursowania i brak ciągłości, wzrost liczby połączeń, duże opóźnienia lub obniżenie bezpieczeństwa przewozu nieletnich i innych pasażerów na niezwykle ruchliwej i ponadgabarytowej trasie Jána Jonáša.

Władze miasta poinformowały, że wszelkie zmiany w transporcie publicznym są dokonywane przez stolicę i Bratysławskie Przedsiębiorstwo Transportowe na podstawie danych o ruchu drogowym oraz informacji zwrotnych od opinii publicznej. Przy ich ocenie, zdaniem rzecznika Bratysławy Petra Bubla, brana jest pod uwagę powaga propozycji.

„W przypadku najpoważniejszych przyczyn, np. braku możliwości przejazdu komunikacją miejską, nawet z przesiadką, zmiany w rozkładzie jazdy zostaną wprowadzone z początkiem roku szkolnego” – powiedział Bubla. Według niego, jeśli bardziej złożone korekty logistyczne, takie jak zmiany tras, zostaną ocenione jako zasadne, to z uwzględnieniem procedur technologicznych można je przeprowadzić w ciągu ponad trzech miesięcy.

Miasto zapewnia, że ​​propozycje są i będą oceniane nawet po rozpoczęciu roku szkolnego i zajęć na uczelniach. Na przykład stale zbierane informacje o liczbie pasażerów za pośrednictwem automatycznych liczników w pojazdach będą wykorzystywane do decydowania o kolejnych krokach.

W powiatach Ružinov, Dúbravka, Devínska Nová Ves, Záhorská Bystrica i Lamač na początku sierpnia wprowadzono lokalne zmiany w trasach i rozkładach jazdy niektórych linii transportu publicznego. Linie, z których korzysta duża liczba podróżnych, są wzmacniane, trasy o małym natężeniu ruchu są modyfikowane lub zastępowane nowymi połączeniami. Oświadcza jednak, że będzie monitorował wykorzystanie linii. Jeśli to konieczne, w przyszłości wprowadzi poprawki.

Przeciwko zmianom wystosowano kilka petycji. Dotyczyły one zachowania pierwotnej trasy linii autobusowej 36, zachowania linii autobusowej 74 oraz zachowania pierwotnej trasy trolejbusowej linii 64.

Miles Hersey

„Całkowity ekspert w dziedzinie muzyki. Badacz Twittera. Miłośnik popkultury. Fanatyk telewizji przez całe życie”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *