Plzeňský Prazdroj Slovensko sprzedał w 2022 roku blisko 1,7 mln hektolitrów piwa, czyli o 1,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Po dwóch latach spadków kategoria piwa beczkowego odnotowała zwrot, a napoje bezalkoholowe rosły drugi rok z rzędu.
Według spółki rosnące zainteresowanie Słowaków lagerami wzmocniło się także w ubiegłym roku, kiedy ich sprzedaż wzrosła o 10%. „Okazało się, że Słowacy są długoterminowo nastawieni na jakość i lubią produkty premium, ale jednocześnie są otwarci na nowości, co również przyczyniło się do ogólnego dodatniego bilansu. Coraz bardziej widać, że dla wielu pełen wybór to bezalkoholowy Birell, który znacznie wzrósł, o 19% rok temu.” powiedział Martin Grygařík, dyrektor handlowy i wiceprezes zarządu Plzeňský Prazdroj Slovensko.
Bezalkoholowa w Prazdroju robi postępy już drugi rok z rzędu i odnosi sukcesy nie tylko w odnowionej wersji bezsmakowej, ale także smakowej, w sklepach i na kranach. Wiadomość ta przyczyniła się również do jej wzrostu, który przekroczył plan o 23%. Segment ten znacznie wzrósł w ubiegłym roku, a jedno na siedem piw ze słowackiego Prazdroju jest obecnie bezalkoholowe.
Po dwóch latach spadków kategoria piwa beczkowego odnotowała zwrot i wzrosła o 38% w stosunku do roku poprzedniego. Nie osiągnął on jednak jeszcze wartości sprzed pandemii. Nie tylko konsumenci w pełni wrócili do biznesu, ale również w segmencie HoReCa w minionym roku brakowało wykwalifikowanych kadr. Jednocześnie znajdował się pod silną presją ze względu na rosnące ceny energii i inflację. Prazdroj zareagował na tę sytuację i zintensyfikował swoją pomoc poprzez liczne programy rozwojowe mające na celu poprawę usług, ale także przyciągnięcie siły roboczej.
„Total twitterowy guru. Maven zombie. Myśliciel przez całe życie. Hardcore alkoholowy ninja. Przyszły idol nastolatków”.