Platformy streamingowe mają swoje najlepsze czasy, szczególnie w czasie pandemii. Kina były zamknięte, więc jedną z nielicznych opcji oglądania nowych filmów bez reklam było zwrócenie się do Netflixa lub jego konkurentów. Choć okres pandemii już minął, frekwencja w kinach daleka jest od wyników z 2019 roku.
Serwisy streamingowe muszą natomiast zmagać się z ogromną konkurencją czy obecną sytuacją gospodarczą, kiedy to rozrywka jest pierwszą rzeczą, na której ludzie zaczynają oszczędzać. W wywiadzie dla TREND kinoznawca Tomáš Vyskočil opowiedział także o aktualnej sytuacji branży filmowej, strategii serwisów streamingowych i przyszłości kin.
Ludzie szczególnie pokochali serwisy streamingowe w czasie pandemii, kiedy kina były zamknięte. Jaka jest sytuacja dzisiaj?
Podczas pierwszej fali pandemii skok zainteresowania był ogromny. W pozostałych falach oraz podczas dwóch okresów letnich 2020 i 2021 wręcz przeciwnie, odczuwalny był mniejszy spadek. Obecnie sytuacja się ustabilizowała i krzywa się ustabilizowała. Jednak w porównaniu do 2019 roku jest to nadal wzrost. Streaming odegrał w tym pewną rolę iw czasie pandemii, ale także po jej zakończeniu, stał się coraz ważniejszą częścią naszego życia.
Obecnie na rynku czechosłowackim działa kilka platform streamingowych. Na jakich grupach docelowych się skupiają?
Wszyscy mają ogólną grupę docelową, ale mówiąc bardzo prosto, Netflix jest dziś podstawą, na której rośnie pokolenie nastolatków, a starsze pokolenie stopniowo dojrzewa. Disney+ ma wiele treści dla dzieci, ale swoimi tytułami stara się również przemawiać do dorosłych.
HBO Max zaczynało jako biblioteka dla wymagających, a dziś ma również przyzwoitą kolekcję treści dla masowego odbiorcy. Apple TV+ to HBO sprzed dwudziestu lat, czyli przede wszystkim biblioteka dla wymagających.
Subskrybuj TREND w najlepszej cenie już od 1€/tydzień
- Pełny dostęp do artykułów premium i archiwów
- Dostęp premium do serwisów Medialne, TRENDreality i ENJOY
- Mniej reklam na TREND.sk
Zamów abonament
Już zarejestrowany?
Zaloguj sie
„Irytująco skromny fan Twittera. Skłonny do napadów apatii. Gracz. Certyfikowany geek muzyczny. Twórca. Zapalony odkrywca. Student-amator”.