13.10.2023 15:47
Trzynasty sezon Hankook Carboniacup zbliża się do finałowego wyścigu, a organizatorzy przygotowują się do Wielkiego Finału, osiemdziesiątego dnia wyścigów w historii tej serii. Jako gwarant firma Panattoni zarejestrowała swoimi środkami finansowymi ostatni wyścig w roku, w związku z czym wyścig będzie nosił nazwę Panattoni Racing Day.
Na widzów czeka ponad 125 zarejestrowanych kierowców i bardzo ciekawe samochody. Mogą także rywalizować o wejściówkę VIP jako gościnny gwarant, a także w stajni Blue Garage Racing mogą spróbować pokonać zawodników na symulatorze, który zaimportuje symulację Recart i wygra cenne nagrody. Widzowie na autodromie po raz kolejny mają wolny wstęp, zapraszamy ich na ostatni dzień wyścigów. Na starcie zobaczymy także pole wypełnione 30 jednomiejscowymi pojazdami formuły, co reprezentuje maksymalną przepustowość toru i rekordowy udział formuł w ciągu 13 lat funkcjonowania Carboniacup. Z pewnością czeka nas ekscytujący dzień wyścigów z moderatorem Radkiem Jirgle.
Kierowców samochodów wyścigowych grupy A czekają dwa wyścigi, gdyż ze względu na liczny udział musieli zostać podzieleni na dwie grupy, czyli A i A+.
W grupie A1 do 1600cc Zdeněk Sekyrka ze Škodą 130 RS, Jiří Mika z Citroënem Saxo, Miroslav Pešek z Fordem Fiestą czy Szwajcar Hans von Ah z VW Golfem pokażę ich maszyny. konstelacja 5 Zhiguli z Niemcami Hahnem, Rothem lub Stammem. W dwóch litrach przywitamy Jirka i Pavela Zemana z Hondą Civic Type R i Mazdą RX-8 na Panattoni Racing Day, czy kolejną Mazdę MX-5 od Polaka Tomasza Lacha, który Mirek Pribula z Renault Clio i Václav Raška z wersją RS będzie chciał również odnieść sukces.
Pierwszą grupę wyścigową zamykają trzylitrowe A3. W nich o ostatnie punkty w tym roku powalczą BMW Haeusner, Handschke, Schäfer, Tomáš Zabloudil czy Miroslav Látra. Z daleka przyjedzie Węgier Iwan Iwanow.
Węgier Ferenc Taschner w BMW M3, Martin Toth w wersji GTR E46 czy Christoph Drauch zmierzą się w drugim wyścigu z mocniejszymi silnikami A4 do 3500 cm3. Do mniej zmodyfikowanych samochodów o pojemności 3500 cm3 weszli Walter Forster na BMW i Jan Starosta na Mustangu GT. W A6 Josef Vágner i David Kratochvíl zaprezentują się z potrójną wersją Škody Octavii RS Cup. Bardziej zmodyfikowane dwulitrowe A7 powitają Matěja Chabra i Rolanda Andraczka z Toyotą MR2. W A8 do 3500cc walczą Roman Váca na Pradze R1 i Petr Krejsa na Lotusie Exige. Konkurencja była również bardzo silna w przypadku A9 o pojemności 3500 cm3. Pojadą tu Pavel Sovička, Lukáš Urban i Jens Mischke z Corvette Z06s, Bouška, Beňo i Francouz Schuttrumf z BMW M4 GT4, Jan Mareček i Petr Koukola z KTM GTX lub Porsche GT3 z kierowcami Oliverem i Kunitsą.
Ondřej Emyger pojedzie Mazdą MX5 ulicą Jiříego Zemana. na Hondzie CRX lub Davidzie Drugdzie z Suzuki Swift. Dwa litry na liście startowej mają Jiří Vaněček z Mazdą RX8, Toyotą GT86 Libora Šajnera czy Michal Zimmer z Hondą Civic. Trzylitrowymi B3 pojadą w Mostie m.in. Zdeněk Čurda w BMW 330ci, Jiří Ruml w Yaris GR, Milan Zubatý w Fordzie Fiesta czy Martin Hanzl w Alfie Romeo. W kategorii 3500 cm3 zaprezentują się Silvestre Ulmann z Nissanem 350Z, Felix Hasenöhrl z VW Golfem VII czy nowicjusz Vladimír Pohnětal z BMW M3. Pavel Sovička z Lotus Exige Cup, Petr Rada z Porsche 911, Lukáš Urban z Alfą Romeo Giulia, czy wyjątkowo w tym gronie Polak Szymon Urbaniak z BMW M 335d, który jest bardzo obiecującym polskim kierowcą, jeżdżącym głównie w formule , zmierzą się w najmocniejszych B5 na gokartach, czy Boleslav Waszek na Corvetcie ZR01.
W grupie C1 prototypów do 1400 cm3 na starcie wystartują Daniel Hentschel, Markus Höfer, Markus Ameseder z Performers i Sven Kahnt z Pacemaker. W C2 o ostatnie punkty walczą Friedrich Franz na Radical SR1, Jürgen Kapeller na SR3 RS, Jiří Švec na Funy SP05 i KH Matzinger z Austrii na Wolf GB08. Markové Bláha i Svačinka, Jakub Kirchner i Simone Aglietti będą dzielić się nim w Caterham C3 do 1600 cm3. Najpotężniejsze maszyny w C4 prowadzą Jakub i Martin Křeček oraz MiVi. Miroslav Šimon i ToMi jadą w C5 z KTM X-Bow. Są też chętni na inne prototypy z innej serii, które pojadą z nami w kolejnym sezonie. Nie możemy się doczekać wielu samochodów Ligierów i PRC.
Spodziewamy się bardzo gęstego pola pomiędzy formułami, gdzie na starcie będzie 30 jednomiejscowych samochodów, dlatego autodrom oferował największą możliwą pojemność toru. Trzy formuły zainteresowanych kierowców wyjątkowo poprowadzą treningi w grupie C.
W D1 do 1400 cm3 Robert Hanžl i Tom Flemming zademonstrują swoje umiejętności z Glorią C8F, F-BMW Niemców Waltherem i Dietze lub Arcobaleno swojego rodaka Klausa Danningera. W samochodach z silnikami o pojemności do 1400 cm3 Zdeněk Petan z Tomisem 99-02 ściga się w Moście z sześcioma niemieckimi samochodami z kierowcami Schulzem, Heidickiem, Zygarem, Ahnertem, Meissnerem lub Kautem. Bitwa maszyn o pojemności 1600 cm3 sprowadziła do Mostu niemieckie maszyny MT-77 Jeanette Siegert, Melkus 90 Nils H. Wilms, Martin Kuntze na Estonia 25 i Nicklas Meisenzahl na F-ADAC. Bitwa dwulitrowych jednomiejscowych samochodów będzie kontynuowana w D4. Wystartują Honza Rieger, Jan Wagenknecht, Luboš Škarda, Melanie Klausová, Tim Rädlein z Radkiem Kroupą w Formule Renault oraz Libor Neckář z Master ToroRosso. Odejście Romanna Hoffmanna Toyotą Dallara F317 jest niespodzianką.
W grupie D5 zobaczymy w różnych modyfikacjach formułę F4 Niemców Thalmanna i Gläsera, Ondry Fuka, Jakuba Matuški, Tomáša Zahrádki, czy z najnowszą specyfikacją Tatuus T421 Romana Roubíčka.
Wypełnione siatki, piękne samochody, trofea i upominki od gwaranta dla kierowców, piękne hostessy, rozrywka i w miarę przyjemna jesienna pogoda czekają na kierowców i widzów podczas ostatniego Wielkiego Finału Panattoni Racing Day w Moście. Bieg będzie uczczeniem osiemdziesiątej rocznicy trzynastoletniej historii Carboniacup, dlatego mamy nadzieję, że przybędą Państwo, aby cieszyć się razem z nami i przyjąć zaproszenie.
Czekamy na Was 15 października w Most. 2023
tekst+zdjęcie: Vláďa Rožánek i PET – zespół Hankook Carboniacup
Inne artykuły
„Irytująco skromny fan Twittera. Skłonny do napadów apatii. Gracz. Certyfikowany geek muzyczny. Twórca. Zapalony odkrywca. Student-amator”.