Otoczenie sklepu jest miejscem atrakcyjnym dla klientów z różnych grup wiekowych. Nie jest też obojętny wobec uczniów kończących naukę w szkole podstawowej. Wręcz przeciwnie, żywo interesują się firmą i nie boją się pokazać, jak widzą jej przyszłość w konkursach organizowanych przez sieci firm zrzeszonych w SAMO.
Celem akcji „Złam to!” a „Sklep Przyszłości” ma na celu uatrakcyjnienie środowiska zakupów dla 8- i 9-klasistów w formie konkurencyjnej aktywności twórczej. Konkursy zostały ogłoszone w ramach wspólnej inicjatywy członków Słowackiego Sojuszu Nowoczesnego Handlu (SAMO) mającej na celu dualną formę studiów na kierunku handel.
Rozwal to!
W tym konkursie dla klas 9 szkół podstawowych zespoły konkursowe mogły wybrać jeden z pięciu tematów: Ekologia, Zrównoważony rozwój ekologiczny, Poprawa układu operacji (biznesowych), Poprawa świadomości i Jak poprawić wrażenia klienta. Zwycięski zespół 9-klasistów z ZŠ Cabaj-Čápor zajął się również ostatnim tematem. Jury ekspertów spodobał się jego pomysł na internetowy koszyk, który w przyszłości pomagałby klientom wyszukiwać towary w sklepie, automatycznie ważyć je po umieszczeniu w koszyku i płacić za zakupione z jego pomocą towary. Oprócz kreatywności pomysłu, przedstawicielom sklepu spodobał się również fakt, że dzięki szybkiemu postępowi technologicznemu w dziedzinie sprzedaży nie jest wykluczone, że pomysł ten stanie się możliwą rzeczywistością w dającej się przewidzieć przyszłości. Jury ekspertów doceniło również środowiskowy aspekt projektu, w którym obliczono zrównoważoną produkcję energii z paneli słonecznych, zarówno do celów komercyjnych, jak i do ładowania samych e-trenerów.
O tym, jak powstał zwycięski projekt, można posłuchać w załączonym wywiadzie z członkami zwycięskiej drużyny ZŠ w Cabaj-Čápor.
Firma przyszłości
W ramach konkursu „Sklep Przyszłości” czwartoklasiści mieli okazję wyrazić swoją wizję tego, jak wyobrażają sobie sklep za kilka lat. Byli bardzo zainteresowani tematem, bo jak sami mówili, nad projektami spędzali nie dni czy tygodnie, ale miesiące, w tym weekendy. „Każdy, kto ma kreatywną pracę, wie, że nie można odłożyć pomysłu na bok tylko dlatego, że właśnie nadszedł weekend. Do pierwotnego pomysłu dodawane są dodatkowe pomysły, którymi dzieli się z innymi członkami zespołu, dzięki czemu projekt dojrzewa czasu do ostatecznej formy. Cieszymy się, że nasze konkursy zachęciły uczniów do takiego właśnie podejścia do swoich projektów, ponieważ przybliża ich to do tego, czego będą potrzebować później w praktyce, czy to w sklepie, czy poza nim.” mówi Martin Krajčovič, prezes SAMO.
Ostatecznie projekt uczniów Szkoły Podstawowej ½ został oceniony jako najlepszy projekt tego konkursu. Fullu na ulicy Maurerova w Koszycach. Jury złożone z ekspertów doceniło fakt, że potrafił nie tylko łączyć prawdziwie nowoczesne technologie z teraźniejszością, ale także integrować w to coraz ważniejszy aspekt ekologiczny. Według nich w firmie przyszłości ważną rolę odgrywa nie tylko jakość usług, ale także zieleń i ekologiczne wytwarzanie niezbędnej energii. Sami możecie zobaczyć na filmie TUTAJ
Szkoły motywowały atrakcyjnością przedmiotów i cennymi nagrodami
Do dwóch konkursów zgłosiło się ponad 70 drużyn, reprezentujących ponad 800 uczniów ze szkół z całej Słowacji.
Poza atrakcyjnymi przedmiotami dużą motywacją dla szkół były również cenne nagrody. Zwycięska drużyna w każdym z konkursów otrzymała voucher o wartości 2000 euro na wybraną przez siebie wycieczkę. Nie pominięto również ich szkół, które otrzymały bon o wartości 1500 euro na zakup wybranego sprzętu.
Dlatego szkoły, jeśli chcą zaangażować swoich uzdolnionych uczniów w projekty praco-naukowe SAMO, w których mają możliwość rozwijania swoich kreatywnych pomysłów i zdobywania cennych nagród, powinny bez wahania zgłaszać swoje zespoły na „kolejny rok”. Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje, należy śledzić stronę www.podstudovatobchod.sk
Organizatorem konkursu była firma CENTRA.
„Zagorzały miłośnik zombie. Praktyk mediów społecznościowych. Niezależny przedsiębiorca. Subtelnie czarujący organizator”.