Kia Picanto 1.0 T-GDi 5MT X-line | |
Cena od / wersja od (eur) | 11690 / 17390 |
Zużycie / test producenta WLTP (l) | 5,5 / 6,4 |
Pojemność bagażnika (l) | 255 |
Wymiary – rozstaw osi, długość, szerokość, wysokość (mm) | 2400; 3595; 1625; 1500 |
Nowy mały samochód segmentu A z silnikiem benzynowym staje się w dzisiejszych czasach rzadkością. I to pomimo tego, że ze względu na swoje rozmiary jest idealnym towarzyszem w mieście. Jednym z takich starych samochodów jest Kia Picanto.
Być może zauważyłeś, że w ofercie jest coraz mniej małych samochodów. Ucierpieli z powodu ponownego obliczania emisji według masy, co jest paradoksalnie łagodniejsze w przypadku dużych SUV-ów.
Bo z wyjątkiem Fiata był to segment przynoszący straty większości producentów samochodów. Małe samochody albo przekształciły się w samochody elektryczne, które kosztują ponad dwa razy więcej, albo całkowicie wypadły z rynku.
Dzięki sprzedaży szeregu niskoemisyjnych hybryd tylko Toyota wypuściła w zeszłym roku mały samochód, choć nawet benzynowe Aygo jest teraz znacznie droższe.
Nadal jeden z najtańszych
Na razie Kia Picanto spokojnie obserwuje upadek segmentu A. Jego trzecia generacja pojawiła się na rynku w 2017 roku i również przez jakiś czas nie była produkowana. Ale potem mały Picanto przeszedł lifting, jeszcze mocniejszy silnik i jest znowu dostępny.
Wraz z Hyundaiem i10, Mitsubishi Space Star i Dacią Sandero jest to jeden z najtańszych nowych samochodów na rynku. Podstawowe Picanto kosztuje 11 690 euro, czyli cenę, o której za kilka lat będziemy mogli tylko pomarzyć.
helpdesk@sme.sk, abyśmy mogli Ci pomóc.” data-msg-btn-logout=”Zaloguj się jako inny użytkownik” data-msg-btn-close=”Pozostań zalogowany” >
„Irytująco skromny fan Twittera. Skłonny do napadów apatii. Gracz. Certyfikowany geek muzyczny. Twórca. Zapalony odkrywca. Student-amator”.