Najdłuższe dzieło w repertuarze baletowym Koszyckiego Teatru Państwowego miało we wrześniu specjalne przedstawienie.
Tancerze po raz pierwszy po ponad dwudziestu latach od pierwszego występu zaprezentowali balet Carmen w przestrzeniach innych niż ich pierwotny zabytkowy budynek. Scena Carmen stał się Centrum Kultury Tabačka. Pierwsza część pokazu odbyła się na dziedzińcu, kontynuowana była w bistro przed barem, a ostatni duet odbył się w ogrodzie.
Było to przeżycie zarówno dla tancerzy, jak i dla publiczności. „Występowaliśmy już kilka razy w przeszłości, ale nigdy nie było to tak intymne i fizyczne jak teraz. Miało bardzo ludzki wymiar” – mówi Andrej Petrovič, dyrektor artystyczny baletu tańca współczesnego Państwowego Teatru w Koszycach .
Powodem tego linku jest projekt Interludium, która poprzez współczesną sztukę dramatyczną i taniec chce nawiązać współpracę między uznanymi i nieugruntowanymi instytucjami kultury. Efektem jest jednak nie tylko niekonwencjonalne dzielenie przestrzeni, ale także pierwsza koprodukcja.
Z punktu A do punktu B i z powrotem
Projekt Międzysceny zaczął powstawać już w czasie pandemii i opierał się na praktycznych wymogach, ale stały za nim też inne motywacje.
Andrej Petrovič pracował kiedyś w niezależnej sferze kulturalnej. Kiedy dołączył do Państwowego Teatru im.
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów Denník N.
„Amatorski ewangelista popkultury. Gracz. Student przyjazny hipsterom. Adwokat kawy. Znawca Twittera. Odkrywca totalny”.