Škoda po raz kolejny zaprasza na premierę dwóch kluczowych nowości na jesień. Bez słowa ujawnił projekt kabiny nowego Superba i Kodiaqa. Konserwatyści są zadowoleni, nawet jeśli ekranów nie brakuje.
Škoda Superb i Kodiaq – wnętrze 2023 We wnętrzu Kodiaqa zachowała się specjalna deska rozdzielcza, która jest podzielona na dwie części.
Choć nowa generacja Superba i Kodiaqa wykorzystuje jedynie nieco zmodyfikowaną platformę MQB, Škoda nie skąpi na zmianach konstrukcyjnych i technologicznych. Dowodem są nie tylko nowe wersje hybrydowe typu plug-in o zasięgu do 100 km, ale także kabiny. Obie nowości otrzymują całkowicie odnowiony system informacyjno-rozrywkowy i nowe elementy sterujące. Świadczą o tym pierwsze oficjalne zdjęcia opublikowane przez producenta przed wrześniową premierą. Chociaż konstrukcja deski rozdzielczej i dobór materiałów różnią się w Superbie i Kodiaqu, oba modele łączy przeniesienie dźwigni zmiany biegów na kolumnę kierownicy, nowa, bardziej przestronna konsola środkowa i 10-calowy wirtualny kokpit. , ogromny 13-calowy wyświetlacz centralny, a nawet opcjonalny wyświetlacz przezierny.
Škoda Superb i Kodiaq – wnętrze 2023 Okładka Superba wreszcie spełnia swój status. Do tej pory była to po prostu swego rodzaju pochodna tańszej Octavii.
Czytaj więcej Škoda Scala/Kamiq: Facelift wprowadza retusz do projektu i zwiększa bezpieczeństwo
Jednak Škoda jest najbardziej dumna z trzech wielofunkcyjnych pokręteł znajdujących się pod systemem informacyjno-rozrywkowym. Nazywane inteligentnymi tarczami, stanowią idealny kompromis między cyfryzacją a sprzętem. Każdy z trzech regulatorów obrotowych i ciągu otrzymuje cyfrowy wyświetlacz o obszarze aktywnym o średnicy 32 milimetrów i umożliwia szybki dostęp do kilku funkcji pojazdu w zależności od wyposażenia. Dwa zewnętrzne elementy sterujące regulują temperaturę wnętrza, ogrzewanie, wentylację siedzeń i pokazują wybraną funkcję na ekranie. Za ich pośrednictwem kierowca może regulować głośność radia, wybierać tryb jazdy czy zmieniać skalę mapy nawigacyjnej. Jego funkcjonalność zmienia się po krótkim naciśnięciu przycisku. Wydaje się więc sposób na zmniejszenie ilości sprzętu znacznie, Superb czy Kodiaq nie będą krytykowane za zbytnie zmniejszenie sprzętu, jak to miało miejsce na przykład w przypadku Octavii.
Škoda Superb i Kodiaq – wnętrze 2023 Oprócz 10-calowego kokpitu, wyświetlacza przeziernego i największego systemu informacyjno-rozrywkowego o średnicy 13 cali, największą innowacją są trzy obrotowe tarcze Smart Dial.
Czytaj więcej Nowy Superb ma teraz tylko minikamuflaż. Poznaj pierwsze fakty i specyfikacje
Można się także spodziewać innych, typowych dla Škody funkcji Simply Clever. Oprócz przysłowiowej skrobaczki i parasolki oczywiście. Np. bezprzewodowe ładowanie o mocy aż 15 W, w Kodiaku nawet dwóch smartfonów, wraz z aktywnym chłodzeniem. Ponadto na wewnętrznym lusterku wstecznym znajdą się cztery złącza USB-C o mocy 45 W i złącze USB-C o mocy 15 W. Nowe fotele z masażem pneumatycznym i dziesięcioma poduszkami zwiększają komfort. Pasażerowie tylnych siedzeń znajdą nowy schowek w tunelu środkowym. Škoda stawia także na wykorzystanie materiałów zrównoważonych. Wszystkie tekstylia wykonane są w 100% z poliestru pochodzącego z recyklingu. Skóra zastosowana we wnętrzu ecoSuite jest przetwarzana z resztek ziaren kawy oraz, na najwyższym poziomie L&K, ze ścieków powstałych podczas produkcji oliwy z oliwek.
Muzeum Skody: jakie skarby kryje w sobie?
„Total twitterowy guru. Maven zombie. Myśliciel przez całe życie. Hardcore alkoholowy ninja. Przyszły idol nastolatków”.