Samochody produkowane w Europie są coraz większe i cięższe. Według francuskiej firmy konsultingowej Inovev głównym powodem jest rosnący popyt na SUV-y i samochody elektryczne. Samochody produkowane w Europie są obecnie średnio o 7 cm wyższe, 10 szersze i 20 dłuższe niż w 2000 r. Ich średnia masa wzrosła w badanym okresie nawet o 20% do około 1,5 tony.
SUV-y stanowią obecnie 40%, a samochody elektryczne 25% samochodów produkowanych w Europie. W Europie, według Inoveva, udział SUV-ów w rejestracjach wzrósł z 3% w 2000 roku do 46%, czyli 5,2 miliona pojazdów, w zeszłym roku.
Osiem SUV-ów znalazło się wśród 20 najlepiej sprzedających się w pełni elektrycznych pojazdów w Europie, a nawet 16 SUV-ów znalazło się wśród 20 najlepiej sprzedających się hybryd typu plug-in, samochodów napędzanych zarówno silnikiem konwencjonalnym, jak i silnikiem elektrycznym.
Według analizy Inoveva najlepiej sprzedającymi się modelami SUV-ów w Europie w ubiegłym roku były Volkswagen T-Roc (165 701 pojazdów), Volkswagen Tiguan (137 476), Peugeot 2008 (137 404), Tesla Model Y (135 461), Hyundai Tucson (133 223). , Ford Puma (129 035), Renault Captur (128 898), Dacia Duster (122 329), Ford Kuga (120 387) i Kia Sportage (118 943).
nie zaniedbuj
Wielkie samochody to letni hit. Sprzedają o jedną czwartą więcej niż rok temu
„Całkowity ekspert w dziedzinie muzyki. Badacz Twittera. Miłośnik popkultury. Fanatyk telewizji przez całe życie”.