Rosnące ceny w sklepach na wynos również spowodowały wzrost zainteresowania żywnością przed jej upływem. Ludzie szukają produktów z datą ważności, aby zaoszczędzić pieniądze. O ile w Czechach wspomniana tendencja nasiliła się zwłaszcza wraz z nadejściem kryzysu, o tyle Słowacy kupowali taką żywność jeszcze przed znaczącym wzrostem cen – pisze. Telewizja Markizy.
Towar z 30% rabatem
Rekordowe zainteresowanie Czechów dyskontowymi produktami spożywczymi potwierdzają również sieci handlowe. O trendzie wspomnianym dla czeskiego portalu Ludzie Głos zabrał również Albert Jiří Mareček, rzecznik sieci sklepów.
Wyjaśnił, że sieć sprzedaje towar przed upływem terminu ważności z 30% rabatem. Niektóre sieci handlowe zdecydowały się więc na poszerzenie lad o takie produkty.
Słowacy kupowali z dyskontem jeszcze przed kryzysem
Jednak w porównaniu z okresem przedkryzysowym słowaccy handlowcy nie zauważyli zwiększonego zainteresowania tymi produktami.
„Jak dotąd nie zauważyliśmy zwiększonego zainteresowania klientów towarami przeterminowanymi” – powiedziała TV Noviny Jana Kuklová, kierownik ds. public relations COOP Jednota.
Tak samo sytuację ocenia rzeczniczka firmy Billa. Według niej ilość przecenionych produktów nie wzrosła, więc nie planują rozbudowy liczników o przecenione produkty. Według sieci to jednak efekt systemu planowania zakupów. Ustawili go tak, aby w sklepie pozostało jak najmniej przeterminowanych produktów.
nie zaniedbuj
Kryzys kosztów życia. Konsumenci z trudem wiążą koniec z końcem i szukają rabatów
„Zagorzały miłośnik zombie. Praktyk mediów społecznościowych. Niezależny przedsiębiorca. Subtelnie czarujący organizator”.