Przyszłość podróży? Sztuczna inteligencja pomoże Ci wybrać loty i hotele – Technologie – Nauka i technologia

Popularna usługa rezerwacji lotów i podróży Expedia udostępniła funkcje sztucznej inteligencji ChatGPT użytkownikom swojej aplikacji mobilnej na iOS. Pomoże im to zaplanować wakacje.

Jeśli przynajmniej raz w roku lubisz podróżować lub wyjeżdżać na wakacje za granicę, z pewnością znasz stres związany z kupowaniem tanich biletów lotniczych i rezerwowaniem noclegów. Chyba, że ​​powierzycie planowanie biurom podróży. Bardziej doświadczeni i podróżujący zwykle szukają biletów (i zakwaterowania) na własną rękę, albo na stronach linii lotniczych, albo za pośrednictwem różnych agregatorów. Witryny takie jak Kiwi, Kayak czy Expedia przeglądają bazy danych wielu linii lotniczych i dzięki temu mogą znaleźć najtańsze możliwe opcje lotów. Czasami oznacza to, że np. nie polecisz bezpośrednio z Wiednia do Nowego Jorku, ale z kilkoma przesiadkami. Jednak w nagrodę za podróż w obie strony nie zapłacisz 800, a tylko 400 euro.

Wspomniane serwisy wykorzystują własne algorytmy, które wyszukują różne bilety lotnicze w bazach linii lotniczych, a następnie łączą je w taki sposób, aby uzyskać pożądany rezultat podczas transportu z punktu A do punktu B. Problem polega na tym, że wnioskodawca, czyli sam użytkownik musi wiedzieć przynajmniej w przybliżeniu czego chce i tak pokierować algorytmem wyszukiwania, aby wyświetlał tylko te wyniki, które go dotyczą. Jednak sztuczna inteligencja, z którą zaczęły eksperymentować wyszukiwarki Kayak i Expedia, może zapewnić fundamentalny przełom.

Najtańsze kombinacje lotów i zakwaterowania

OpenAI, która obsługuje usługę ChatGPT, ogłosiła dostępność dodatków do wyszukiwania tanich hoteli i lotów z Expedia i Kayak. Dodatki nie są jeszcze dostępne dla wszystkich, ale możesz je wypróbować i pracować z nimi bezpośrednio za pośrednictwem aplikacji mobilnych dostawców usług. Expedia, która koncentruje się głównie na wyszukiwaniu tanich hoteli, zaktualizowała swoją aplikację mobilną na platformę iOS, która zawiera również dodatek wykorzystujący ChatGPT. Wtyczka jest wciąż tylko w fazie testów beta, co oznacza, że ​​nie zawsze może działać niezawodnie.

Użytkownicy mogą otworzyć okno czatu w aplikacji i zapytać sztuczną inteligencję, czy kwiecień to dobry miesiąc na podróż do Paryża lub co szczególnego można zobaczyć w maju w Tokio. Sztuczna inteligencja może również przetwarzać prośby o znalezienie taniego hotelu w pobliżu ulic, na których wiosną kwitną wiśnie. Jednak chatbot aplikacji Expedia nie może jeszcze obsłużyć niektórych próśb. Na przykład nadal nie pomoże Ci znaleźć taniego lotu powrotnego z Budapesztu do Tel Awiwu. Do tego służy dodatek Kayak service, ale jest on dostępny tylko za zaproszeniem w ChatGPT. „Po prostu wpisując zapytanie w języku naturalnym, takie jak„ Gdzie mogę polecieć z Nowego Jorku w kwietniu za mniej niż 500 USD ”, użytkownik może uzyskać dostęp do spersonalizowanych rekomendacji, które wykorzystują dane historyczne ze strony Kayak” – powiedziała firma w komunikacie prasowym. .

Milton Harris

„Ninja z ekstremalnych podróży. Pisarz. Bezkompromisowy praktyk zombie. Fanatyk popkultury. Student”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *