Opóźniona budowa linii tramwajowej w Petržalce: Miasto nie nałożyło jeszcze kar Samorząd

źródło: AC

Podobał Ci się artykuł?

Miasto Bratysława nie nałożyło jeszcze kar umownych w związku z budową linii tramwajowej Petržalka z Bratysławy na odcinku Jungmannova – Janíkov dvor. Potwierdził to rzecznik miasta Peter Bubla. Gmina już w przeszłości zapowiadała regres wobec wykonawcy z powodu nieprzestrzegania kamieni milowych prac budowlanych.

„Do tej pory kary nie zostały jeszcze nałożone. Stolica może to zrobić w dowolnym momencie w okresie obowiązywania umowy” – powiedział Bubla, dodając, że miasto negocjuje z wykonawcą budowy powody braku szacunku. z trzech kamieni milowych, które nie zostały osiągnięte w pierwotnym okresie obowiązywania umowy.

Jednocześnie gmina informuje, że zintensyfikowały się prace przy budowie linii tramwajowej. Zapewnia wykonanie prac na wszystkich zintegrowanych częściach budynku. Postęp można zaobserwować w zależności od miasta na moście kombinowanym przez Rusovską Cestę lub na moście przez chorwacką odnogę w pobliżu kościoła parafialnego Świętej Rodziny. Należy również prowadzić prace na pozostałych przeładunkach sieci inżynieryjnych lub ziemnych.

„Budowa ma prawie cztery kilometry długości. Elementy konstrukcyjne są skomplikowane, pod powierzchnią trwa dużo pracy. Robimy jednak wszystko, aby budowa posuwała się jak najszybciej” – zaznaczył Bubla.
Jednak gmina dopuszcza się również opóźnień w niektórych obiektach. Jest to spowodowane głównie nieprzewidywalnymi warunkami, takimi jak nierówne lub niezrównoważone podłoże lub hałdy odpadów budowlanych, które zostały odkryte podczas prac wykopaliskowych. Pytany, czy stolica jest nadal przekonana, że ​​linia tramwajowa powstanie do końca września 2024 r., wskazuje na oświadczenie wykonawcy budowy, że termin zakończenia budowy to 30 września 2024 r. .
Pod koniec listopada 2021 r. konkurencyjna grupa dostawców ze stowarzyszenia Petržalka NS MHD (Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones) rozpoczęła budowę toru za ponad 70 mln euro bez VAT. Większość kosztów muszą pokryć fundusze europejskie. Stolica od dawna deklaruje, że nie upadnie. Wskazuje to na etapowanie projektu.

(TASR)

Podobał Ci się artykuł?

Miles Hersey

„Całkowity ekspert w dziedzinie muzyki. Badacz Twittera. Miłośnik popkultury. Fanatyk telewizji przez całe życie”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *