Nawet Google już walczy z dezinformacją. Nowa kampania trafi na Słowację

Jigsaw, spółka zależna Google, rozpocznie w przyszłym tygodniu kampanię na Słowacji, w Polsce i Czechach, mającą na celu przeciwdziałanie dezinformacji o ukraińskich uchodźcach.

Psychologowie z brytyjskich uniwersytetów w Cambridge i Bristolu, we współpracy z firmą Jigsaw, stworzyli 90-sekundowe klipy, aby „zaszczepić” ludzi przed szkodliwymi treściami w mediach społecznościowych, poinformował w środę Reuters.

Klipy, które będą wyświetlane w boksach reklamowych na YouTube, Twitterze, TikToku i Facebooku, mają na celu pomóc ludziom dostrzec emocjonalną manipulację i kozła ofiarnego w nagłówkach wiadomości.

„Kiedy powiesz ludziom, co jest prawdą, a co kłamstwem, wielu będzie się o to spierać… ale możesz przewidzieć techniki, które zostaną użyte do szerzenia dezinformacji, jak podczas kryzysu na Ukrainie” – powiedział Jon. Roozenbeek, główny autor raport z badań, na którym opiera się kampania.

Kampania, we współpracy z lokalnymi organizacjami pozarządowymi, weryfikatorami faktów, naukowcami i ekspertami ds. dezinformacji, potrwa miesiąc.

„Postrzegamy to jako projekt pilotażowy, więc nie ma absolutnie żadnego powodu, dla którego to podejście nie mogłoby zostać rozszerzone na inne kraje” – powiedziała Beth Goldberg, szefowa badań w Jigsaw.

„Polskę wybrano, ponieważ ma najwięcej uchodźców z Ukrainy” – dodała, dodając, że Czechy i Słowacja mogą być użytecznym przykładem dla reszty Europy.

Obejrzyj raport na temat trolli na Facebooku, który opublikowaliśmy 8 marca 2022 r.:

Frederick Howe

„Irytująco skromny fan Twittera. Skłonny do napadów apatii. Gracz. Certyfikowany geek muzyczny. Twórca. Zapalony odkrywca. Student-amator”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *