MG kojarzone jest obecnie z tanimi chińskimi samochodami. Ale wszystko to wkrótce się zmieni dzięki elektrycznemu Cybersterowi. Nawiązuje do słynnych brytyjskich roadsterów. Do klientów trafi w przyszłym roku.
MG Cyberster – 2023 MG Cyberster wygląda jak rewelacja. Czerpie inspirację z przeszłości, ale przenosi markę w elektryczną przyszłość.
Na salonie samochodowym w Szanghaju MG zaprezentowało samochód, który znajduje się niedaleko linii produkcyjnej. Jest to jednak bardzo dalekie od obecnej produkcji. Po przejęciu słynnej brytyjskiej marki MG przez chińską grupę SAIC w 2007 roku i powrocie do kraju pochodzenia, Wielkiej Brytanii, w 2011 roku, MG kojarzona jest z modelami przystępnymi cenowo. Zmieni się to jednak nie tylko wraz z pojawieniem się samochodu elektrycznego MG 4, ale przede wszystkim z nowym Cybersterem. Powinien to być model, który zmieni postrzeganie tej marki o 180 stopni. Jego opinię w postaci konceptu o tej samej nazwie widzieliśmy już w zeszłym roku, a teraz w Szanghaju zaprezentował się w formie seryjnej. Naprawdę nie stracił wielu emocji.
MG Cyberster – 2023 MG Cyberster ma mieć długość 4545 mm i lekki, sterowany elektrycznie brezentowy dach.
Ucz się więcej Jak chińskie MG włamało się do Europy. Dziś jest mocniejszy niż Honda czy Jeep
Cyberster nawiązuje do słynnych brytyjskich roadsterów, przede wszystkim MGB, którego produkcję zakończono w 1980 roku. Powróci jednak do teraźniejszości jako samochód w pełni elektryczny. Wygląda niesamowicie. Wreszcie projekt tego nisko zawieszonego, dwumiejscowego roadstera z otwieranymi drzwiami i płynną tylną częścią „Kamback” nie został wyprodukowany w Chinach, ale w nowym centrum projektowym marki w Londynie. „Cyberster jest gotowy na elektryczną i sportową przyszłość MG i jest doskonałym sposobem na uczczenie stulecia marki” — powiedział Guy Pigounakis, kierownik dealera MG UK.
MG Cyberster – 2023 Siedzenie w tej kabinie musi być przeżyciem. Zwłaszcza jeśli masz w rękach 400 kW.
Ucz się więcej Test: MG EHS. Tego chińskiego SUV-a zdecydowanie nie należy lekceważyć!
Chociaż MG nie ujawniło nic na temat technologii, mówi, że powinien mieć najwyższej klasy system elektryczny. Jednak outlet, powołując się na chińskie Ministerstwo Informacji i Technologii (MIIT), opublikował, że podstawowa wersja Cyberstera będzie miała tylny silnik elektryczny o mocy 250 kW, podczas gdy topowa wersja będzie napędzana dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej moc 400 kW. Może to oznaczać, że ten niezwykły samochód elektryczny o długości 4540 mm, zaprojektowany z myślą o czystej przyjemności z jazdy, rozpędzi się do 100 km/h w mniej niż trzy sekundy. To dobra wiadomość, ale nie dla Tesli, która od lat obiecuje nam nowego roadstera, ale jeszcze nie umieściła go na liniach montażowych.
Ucz się więcej Test: MG ZS 1.0 TGI – nie podbije serca, ale cena i wygoda tak
„Ninja z ekstremalnych podróży. Pisarz. Bezkompromisowy praktyk zombie. Fanatyk popkultury. Student”.