Najważniejszą wizytówkę sprzedawcom dają klienci i to oni zdecydowali, że Lidl jest dla nich zawsze najlepszy z najlepszych. Diskont zdobył już dziesiąte pierwsze miejsce jubileuszu w publicznym głosowaniu w konkursie MasterCard Merchant of the Year, a także dziewiąte pierwsze miejsce w kategorii Sprzedawca Spożywczy. Popularnością cieszy się także sklep internetowy Lidla, który po raz trzeci z rzędu zdobył trzy pierwsze miejsca w konkursie Sklep Roku: nagrodę popularności – domy towarowe i absolutnego zwycięzcę, nagrodę jakości – domy towarowe.
Lidl od dekady jest sprzedawcą roku
Konkurs MasterCard Merchant of the Year odbywa się na Słowacji od dziesięciu lat. Jak dotąd Lidl zawsze odnosił sukcesy w publicznym głosowaniu, także w swojej kategorii – Spożywczy. Kanał zdobył nagrodę publiczności dzięki 22 701 głosom na 31 293 głosujących. Tradycyjnie, zwycięzcy kategorii asortymentowych wyłaniani są na podstawie reprezentatywnej ankiety przeprowadzanej przez niezależną agencję badawczą.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że zostaliśmy Sprzedawcą Roku MasterCard od początku przyznawania nagrody, co oznacza jednoznaczny pierwszy wybór słowackich klientów przez całą dekadę. To docenienie codziennej pracy tysięcy współpracowników, którzy robią wszystko, aby Lidl klienci mogą kupować świeże, wysokiej jakości produkty w korzystnych cenach, dzięki czemu po prostu się opłacają. Dziękujemy wszystkim, którzy obdarzyli nas zaufaniem, dołożymy wszelkich starań, aby je utrzymać.” – powiedziała Zita Szlavikovics, prezes Lidla na Słowacji.
Sklep internetowy Lidl to także jednostka
Diskont uruchomił pod koniec 2019 roku sklep internetowy z artykułami konsumpcyjnymi. Stopniowo zwiększa i uzupełnia ilość pozycji, o kilkadziesiąt procent rok do roku. W każdym miesiącu Lidl realizuje zamówienia w liczbach pięcio- lub sześciocyfrowych. Najpopularniejsze kategorie to warsztaty i moda.
„Celem naszego sklepu internetowego jest być jak najbliżej klientów. Dlatego stale poszerzamy ofertę, a także pracujemy nad usługami i doświadczeniami klientów. W zeszłym roku uruchomiliśmy np. pojedynczy punkt kontaktowy pod adresem lidl.sktj. zintegrowali sklep internetowy z naszą główną stroną internetową www.lidl.skaby klienci mogli łatwo znaleźć wszystko w jednym miejscu”, wyjaśnia dyrektor handlowy Lidla Matej Prochotský.
W obecnej edycji konkursu Sklep Roku Lidl zdobył – podobnie jak w poprzednich edycjach, w których brał udział – trzy pierwsze miejsca. W szczególności nagrodę jakości wśród domów towarowych, nagrodę popularności wśród domów towarowych i stał się jej absolutnym zwycięzcą. „Wyniki Nagrody Jakości i Nagrody Popularności w dużym stopniu pokrywają się, co pokazuje, że największą popularnością cieszą się e-sklepy o wysokim wskaźniku zadowolenia klientów.” mówi Tomáš Braverman, CEO Grupy Heureka
O zadowoleniu klientów świadczy również fakt, że aż 96% klientów portalu hourka.sk poleca sklep internetowy Lidl na podstawie ankiety satysfakcji z ostatnich 90 dni. Ogólne zadowolenie z niego osiągnęło średnią ocen 4,7 w pięciostopniowej skali.
Autor:
artykuł PR
„Zagorzały miłośnik zombie. Praktyk mediów społecznościowych. Niezależny przedsiębiorca. Subtelnie czarujący organizator”.