Hyundai i10 należy do kategorii umierających małych samochodów. Podaż w tym segmencie gwałtownie słabnie, ale przynajmniej w najbliższych latach nie wpłynie to na model i10. Koreański producent właśnie unowocześnił swój mały samochód i przyniósł ze sobą nowe technologie, które zwykle spotyka się w pojazdach z wyższego segmentu. Tak przynajmniej twierdzi Hyundai.
Przyjrzyjmy się najpierw projektowi. Zmieniły się reflektory oraz przednie i tylne oznaczenia LED. W nowym i10 diodowe światła do jazdy dziennej z przodu są zintegrowane ze sportowym szerokim przednim grillem o nowym wyglądzie. Dla nas cechą charakterystyczną zmodernizowanej wersji są światła do jazdy dziennej.
Z tyłu połączone światła LED przywodzą teraz na myśl literę H w poziomej linii tylnej klapy. 15-calowe felgi aluminiowe również przeszły zmianę konstrukcyjną.
We wnętrzu pojazdu znajdziemy niebieskie nastrojowe światła na przednich siedzeniach. Nowy pakiet fioletowy obejmuje siedzenia z tkaniny w szkocką kratę z pionowymi fioletowymi paskami i fioletowymi akcentami na szwach i rozcięciach.
Model i10 N Line zawiera elementy stylistyczne inspirowane sportami motorowymi, w tym wykonane na zamówienie zderzaki i przyciągające wzrok czerwone akcenty. Oparcia siedzeń są oznaczone potrójną czerwoną linią. i10 N Line posiada 16-calowe felgi aluminiowe o nowym designie.
Gdy przyjrzymy się „technologiom z wyższego segmentu”, Hyundai pomyślał zapewne o możliwości zdalnych aktualizacji infotainmentu czy łączności bezprzewodowej Apple Car Play i Android Auto. Na wyposażeniu znajduje się również nawigacja oraz bezprzewodowa ładowarka do smartfonów. telefony.
Nowy i10 jest również standardowo wyposażony w funkcje bezpieczeństwa Hyundai Smart Sense. Na przykład istnieje autonomiczny system hamowania awaryjnego (FCA), który rozpoznaje pojazdy, pieszych, a teraz również rowerzystów. Asystent utrzymania pasa ruchu (LFA) pomaga utrzymać pojazd na aktualnym pasie ruchu. System ostrzegania o pasażerach z tyłu (ROA) ostrzega kierowcę za pomocą komunikatu na tablicy rozdzielczej, jeśli tylne drzwi zostaną otwarte podczas jazdy lub tuż przed jazdą.
Produkcja nowego i10 ma się rozpocząć w kwietniu 2023 roku w fabryce Hyundaia w Izmit w Turcji. Pierwsze pojazdy mają pojawić się w słowackich sklepach już latem.
„Total twitterowy guru. Maven zombie. Myśliciel przez całe życie. Hardcore alkoholowy ninja. Przyszły idol nastolatków”.