Doležal: Rozbudowa D1 powinna rozpocząć się wiosną

Właściwa budowa przedłużenia autostrady D1 na odcinku Bratysława – Triblavina oraz skrzyżowań D1 i D4 powinna ruszyć wiosną przyszłego roku. Minister transportu i budownictwa Andrej Doležal (nazwisko. Jesteśmy rodziną) poinformował, że budowa ruszy, gdy wykonawca ukończy projekt tego budynku. „Główna faza budowy nastąpi za pięć miesięcy” – powiedział w czwartkowej transmisji w mediach społecznościowych.

Na razie, zdaniem szefa wydziału, nie ma co czekać na spychacze, koparki i robotników terenowych, bo to już faza projektowania. „Nie wykluczam, że być może zostaną tam wykonane przygotowawcze roboty ziemne. Pięć miesięcy to także przewidywany czas w kontrakcie na projekt i niezbędne pozwolenia” – powiedział Doležal.

Polski minister poręczył za wykonawcę

Według niego polski minister transportu poręczył za wybranego wykonawcę, polską firmę Budimex, która realizuje dziesiątki dużych kontraktów budowlanych z północnymi sąsiadami.

Podczas budowy autostrady Ministerstwo Transportu chce zachęcić kierowców i społeczeństwo do podróżowania do stolicy pociągiem i zmniejszyć ruch na D1. We współpracy z Autonomicznym Regionem Bratysławy i zainteresowanymi samorządami lokalnymi przewiduje, że znacznie obniżony lub obniżony bilet na podróż może być wykorzystany zarówno na pociąg, jak i miejski transport publiczny.

„Nie ma jeszcze zagrożenia ograniczeniami w ruchu, nastąpią one dopiero po skierowaniu ruchu na trasy objazdowe” – podkreślił Doležal. „Wierzę, że do tego czasu znajdziemy wspólny język z samorządami i wniesiemy konkretny, namacalny produkt, który zachęci ludzi do zostawiania samochodów w domu” – dodał minister transportu.

Budowa potrwa trzy lata

W dniu 29 listopada spółka Národná diaľničná spoločnost, as (NDS) podpisała umowę ze zwycięzcą przetargu na budowę przedłużenia D1 Bratislava – Triblavina wraz ze skrzyżowaniami D1 i D4. Polska firma Budimex zobowiązała się do budowy 3,6-kilometrowego odcinka w około trzy lata. Cena kontraktu wynosi około 110 mln euro bez podatku VAT, budowa zostanie sfinansowana z budżetu państwa.

Pierwszym krokiem dla wykonawcy będzie inżynieria projektu w celu uzyskania wszystkich niezbędnych pozwoleń na budowę. W ramach budowy skrzyżowań D1 i D4 najpierw wykonane zostaną objazdy, następnie zostanie podniesiony poziom D1. Podczas przebudowy ruch zostanie tymczasowo skierowany pasami objazdowymi na odgałęzieniach skrzyżowania D1 i D4. Odgałęzienia z D4 do D1 (Jarovce – Trnava) i odwrotnie z D1 do D4 (Trnava – Jarovce) są niezbędne dla płynnego ruchu, zostaną udostępnione kierowcom wcześniej.


nie zaniedbuj

Société Nationale des Autoroutes podpisało umowę na poszerzenie D1 wraz z węzłem D1/D4


Morton Nicholls

„Zagorzały miłośnik zombie. Praktyk mediów społecznościowych. Niezależny przedsiębiorca. Subtelnie czarujący organizator”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *