Nic nie stoi na przeszkodzie budowie skrzyżowania autostrad D1 i D4. Zarząd Urzędu Zamówień Publicznych (ÚVO) ostatecznie odrzucił odwołanie przegranego oferenta. Firma National Highway Company (NDS) wkrótce podpisze umowę z wykonawcą.
W piątek minister transportu Andrej Doležal (kandydat Jesteśmy rodziną) ogłosił to na portalach społecznościowych.
Według szefa Ministerstwa Transportu, po podpisaniu umowy z rozbójnikami, wykonawca przeprowadzi faktyczną realizację w ciągu 30 dni. Rozpocznie zatem od prac projektowych i budowlanych przy wszystkich obiektach, na które nie ma wpływu jego rozwiązanie techniczne. Ministerstwo Transportu i Budownictwa Republiki Słowackiej planuje opublikować szczegóły procesu zamówień publicznych w transmisji na żywo w przyszłym tygodniu.
Rozdroże wybuduje polska firma Budimex za 110,85 mln euro, a prace mają potrwać trzy lata. W ramach prac zostanie przebudowana autostrada D1 na odcinku Bratysława – Triblavina, jednocześnie zostanie podniesiona i poszerzona autostrada na tym 3,6-kilometrowym odcinku, a także ukończony zostanie system informacyjny.
„Częścią zadania było przyspieszenie i priorytetyzacja budowy oddziałów, co przekłada się na to, że kluczowy kierunek Trnava – Jarovce, podobnie jak inne oddziały, zostaną udostępnione wcześniej i będziemy je otwierać stopniowo.” Skup się na Doležalu.
Po pierwsze, zgodnie z jego słowami, zostanie wdrożona trasa objazdowa do zarządzania ruchem z D1 i otwarty kierunek z D4 do D1 (Jarovce – Trnava), a także kierunek D1 do D4 (Trnava – Stupava). W następnym kamieniu milowym zostanie połączony przeciwny kierunek D1 do D4. Oczekuje się, że całkowity czas budowy wyniesie 1100 dni.
„Subtelnie czarujący fan mediów społecznościowych. Introwertyk. Skłonny do napadów apatii. Przyjazny rozwiązywacz problemów. Nieuleczalny wichrzyciel”.