To, że nie wszystko idzie dobrze w budowaniu narodu, nie jest niczym nowym. Chociaż autostrady wyróżniają się długością budowy na obwodnicy Višňové lub Ružomberok, kolej również ma ekspertów od tego rodzaju nieprzyjemnych lokalizacji.
Na przykład tor w pobliżu Púchova zaczęto modernizować w 2016 roku, ale ukończono go dopiero w zeszłym roku. Oprócz kilkukrotnego wydłużania terminów, o kilkadziesiąt milionów euro wzrosła także cena dzieła. Kompleksowy budynek ostatecznie jednak w oczach ekspertów odniósł sukces, zdobywając w ubiegłym roku nagrodę Budynek Roku w kategorii inżynieria mechaniczna.
Dziś prace na kolei skupiają się na siedmiu dużych projektach, a w najbliższej przyszłości powinna powstać budowa o wartości prawie 400 milionów euro. Jednak większość tych projektów nie przebiega zgodnie z oczekiwaniami.
W związku z tym HN przedstawia przegląd tego, kiedy budynki te powinny zostać ukończone i jakie są przyczyny ewentualnych opóźnień.
1. Modernizacja Popradu – Lučivnej
W 2020 roku kolejarze zmodernizują pierwszą część linii północnej, w kierunku Żyliny, do prędkości 160 kilometrów na godzinę. Musiała to być prostsza konstrukcja, w miarę prosty tor, który odpowiadał szacunkowemu czasowi pracy i kosztowi pracy. Jednak podobnie jak w przypadku tych budynków, dziś cena i czas budowy nie odpowiadają już pierwotnym planom. Tor, który miał być w użyciu już prawie rok, wkrótce zostanie częściowo przejezdny. Dziś pracujemy nad pierwszym torem Svit – zwrotnicą Lučivná, która powinna zostać ukończona 19 lipca.
Drugi tor ma być gotowy do końca listopada, a utrudnienia w ruchu na tym odcinku torów mają potrwać do 15 grudnia. Nie oznacza to jednak całkowitego końca pracy. „Po tym terminie prace rekonstrukcyjne budynku stacji Svit i dokończenie układu przesiadkowego będą kontynuowane do 30 kwietnia 2023 r.” – powiedział Denis Dymo z Wydziału Komunikacji Kolei Słowackich.
Według niego opóźnienia wynikają ze zmian w projekcie, który obejmował np. przejście podziemne, które było odrębnym projektem Valtatieyhtiö. „Drugi…
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.
To zależy od Ciebie 85% przestań czytać.
01 – Edytowano: 2023-06-29 06:34:08 – Feat.: 0 – Tytuł: Ekspert, który pracował w Szwajcarii: Pod Donovalme nie będzie tunelu, gotowe Višňové wyciąga połowę samochodów 02 – Edytowano: 2023- 06-28 09: 16:49 – Feat.: 1 – Tytuł: Rząd wyciąga pomocną dłoń do Belyaeva. Wysyła swoim inżynierom milion dolarów zachęty 03 – Edytowano: 2023-06-18 22:00:00 – Feat.: 1 – Tytuł: Szef Supreme Railway Company: Oto Trójkąt Bermudzki. Czescy maszyniści naprawdę boją się tu przyjeżdżać
01 – Edytowano: 2023-08-22 14:16:16 – Feat.: – Tytuł: Słowackie koleje zamówiły pociąg diagnostyczny, potrafi wykryć usterki kolei 02 – Edit: 2023-08-15 15:23:43 – Feat.: – Tytuł: Walka o minuty: odnowiona trasa skraca podróż środkowych Słowaków do Bratysławy 03 – Edytowano: 2023-08-10 17:30:00 – Feat.: – Tytuł: Paradoksy w świecie motoryzacji. Kryzys chipowy minął, a Volkswagen czerpie korzyści z samochodów elektrycznych, dzięki nim zyski Seulu rosną 04 – Edytowano: 2023-08-03 16:11:45 – Feat.: – Tytuł: NAKA przegapiła kolej. Do nalotu doszło także w firmie, z którą prowadzą interesy warte dziesiątki milionów euro 05 – Edytowano: 2023-08-06 17:33:11 – Feat.: – Tytuł: Remonty torów opóźnione o kilkadziesiąt miesięcy. Nowe opóźnienie podzieliło RegioJet i ŽSR
„Total twitterowy guru. Maven zombie. Myśliciel przez całe życie. Hardcore alkoholowy ninja. Przyszły idol nastolatków”.