Honda chce nadrobić spadek podaży aut elektrycznych. Drugim akumulatorowym modelem w Europie będzie elektryczny „HR-V”, jednak zmian jest tak wiele, że w ogóle nie znajdziecie tego oznaczenia w nazwie.
Honda e:Ny1 – 2023 Chociaż Honda nazwała swój drugi samochód elektryczny e:Ny1, na pierwszy rzut oka widać, że jest to elektryczna pochodna Hondy HR-V. Zmiany konstrukcyjne miały miejsce głównie ze względu na optymalizację aerodynamiczną.
Honda zasnęła w dziedzinie samochodów elektrycznych. Jej jedyny model, Honda e, jest niezwykle innowacyjnym, ale naprawdę marginalnym elektrycznym sedanem. Ma pojemność baterii zaledwie 35,5 kWh, co oznacza skromny zasięg 222 km, nawet w idealnych warunkach. Ale to wkrótce powinno się zmienić. Japoński producent samochodów zapowiedział, że do końca dekady wprowadzi 30 nowych modeli, w tym kilka samochodów elektrycznych. Będzie również współpracował z General Motors, LG i Sony nad ich rozwojem. Nowa Honda e:Ny1 już wkrótce stanie się zwiastunem elektrycznej przyszłości, która ma znacznie większe szanse powodzenia niż mały 3-drzwiowy hatchback. Mimo zupełnie innego oznaczenia jest elektryczną pochodną znanego i bardzo praktycznego SUV-a HR-V.
Honda e:Ny1 – 2023 Deska rozdzielcza przeszła gruntowną digitalizację. Nie znajdziesz tu więcej „budzików”. Gigantyczny 15,1-calowy system informacyjno-rozrywkowy jest szczególnie szokujący. Przejął również rolę oryginalnego analogowego panelu sterowania klimatyzacją.
Ucz się więcej Test: Honda Civic Type-R – nirwana nawet bez toru
Jest to oczywiste na pierwszy rzut oka, mimo że e:Ny1 przeszedł szeroko zakrojony tuning aerodynamiczny. Posiada zupełnie nowy zderzak, zaślepioną przednią maskę, pod którą schowane jest złącze ładowania, idealnie gładkie podwozie oraz większy spojler dachowy. Logo Hondy prezentowane jest w wersji białej i powinno stać się elementem wszystkich nowych samochodów elektrycznych tej marki. W porównaniu do Hondy e, e-Ny1 będzie miał znacznie przestronniejsze wnętrze i większy bagażnik, prawdopodobnie także z niesamowitymi fotelami Magic Seats ze składanymi „siedzeniami”. I nie tylko to. Patrząc na deskę rozdzielczą, nawet nie pomyślisz o HR-V. Został on szeroko zdigitalizowany. Nie znajdziesz tu więcej „budzików”. Przed kierowcą znajduje się cyfrowy kokpit, a pośrodku monumentalny dotykowy ekran o przekątnej 15,1 cala. Pełni również funkcję oryginalnego panelu klimatyzacji.
Honda e:Ny1 – 2023 Na odwrocie zmiana nazwy. Zasadniczo różni się tylko białym logo, które powinno stać się cechą wszystkich nowych samochodów elektrycznych Hondy.
Ucz się więcej Honda CR-V: szósta generacja obiecuje niskie zużycie paliwa i wrażenia z jazdy
Podstawą nowego produktu będzie platforma eN Architecture F. Charakteryzuje się nisko położonym środkiem ciężkości i dużą sztywnością, bo aż 47% stali o wysokiej wytrzymałości. Jazda będzie zupełnie inna niż w przypadku Hondy e. Zamiast tylnych kół będą napędzane przednie koła. Silnik elektryczny o mocy 150 kW i momencie obrotowym 310 Nm tworzy zintegrowany moduł ze skrzynią biegów i energoelektroniką. Pojemność baterii nie jest znana, ale Honda obiecuje zasięg 412 km na jednym ładowaniu, co może wynosić około 50-60 kWh. Klienci powinni spodziewać się bardzo przyzwoitej dynamiki, przyjemnych właściwości jezdnych i komfortu. „Honda e:Ny1 to kolejny logiczny krok na naszej drodze do elektryfikacji w Europie” — powiedział Tom Gardner, starszy wiceprezes Honda Motor Europe Ltd. Japoński producent samochodów nie ujawnił jednak, kiedy e:Ny1 trafi do pierwszych klientów.
„Irytująco skromny fan Twittera. Skłonny do napadów apatii. Gracz. Certyfikowany geek muzyczny. Twórca. Zapalony odkrywca. Student-amator”.