Spółka autostradowa we współpracy z wykonawcą obwodnicy Twardoszyna rozwiązuje obecnie kwestię zmiany technologii budowy na odcinku R3 Twardoszyn – Nižná. Powodem są bardziej złożone warunki geologiczne górotworu. W niektórych miejscach na odcinku występowały skały o wyższym stopniu urabiania (twardsze) w stosunku do założeń w dokumentacji projektowej. Konieczna jest zatem zmiana technologii z punktu widzenia konstrukcji – przy usuwaniu kamienia należy zastosować prace wiertnicze i strzałowe. TEKST I OBRAZ: NDS
|23 marca 2023 r|
Na niektórych odcinkach zaistniała również konieczność przeprowadzenia ekspertyzy pirotechnicznej przed rozpoczęciem prac i przesunięciem gazociągów. Przelewy gazowe i zmiana technologii w związku z twardszym kamieniem będą miały wpływ na termin zakończenia budowy odcinka – wstępnie do jesieni 2023 r., a także na ostateczną cenę robót.
O budownictwie w liczbach
- długość całkowita: 5,6 km (4,4 km trasa R3, skrzyżowanie rozgałęzień 480 m i linia dowozowa 697 m)
- około 100 placów budowy
- 11 mostków (8 na R3, 1 na R3 i 2 na podajniku)
- najdłuższy most o długości 248 metrów
- ponad 1800 m ścian dźwiękochłonnych
Budowa obwodnicy Twardoszyna rozpoczęła się w marcu 2021 roku. Odcinek uwalnia miasto Twardoszyn od ruchu tranzytowego, a także zwiększa bezpieczeństwo i płynność ruchu drogowego. Redukując hałas, zapylenie i wibracje, poprawia też warunki życia okolicznych mieszkańców. Skraca czas jazdy i oszczędza paliwo dla kierowców.
„Total twitterowy guru. Maven zombie. Myśliciel przez całe życie. Hardcore alkoholowy ninja. Przyszły idol nastolatków”.