Sprzedaż nowych samochodów w Unii Europejskiej wzrosła ósmy miesiąc z rzędu w marcu 2023 r., a wszystkie główne rynki odnotowały dwucyfrowy wzrost. Było to jednak w dużej mierze spowodowane słabą bazą porównawczą w 2022 r., kiedy produkcję utrudniał niedobór półprzewodników. Pokazały to dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).
Według najnowszych danych ACEA liczba nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w UE w marcu 2023 r. wzrosła o 28,8% rok do roku do 1 087 939 sztuk. Sprzedaż nowych samochodów przekroczyła milion po raz pierwszy od czerwca 2021 r.
Wszystkie największe rynki UE odnotowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży, na czele z Hiszpanią (66,1%) i Włochami (40,7%).
Liczba zarejestrowanych pojazdów elektrycznych na baterie wzrosła w marcu o 58% do 151 573 sztuk, co stanowi udział w rynku na poziomie 13,9%. Hybrydowe pojazdy elektryczne (HEV) również miały dobry marzec, ze sprzedażą wyższą o 38,1% do 264 694 sztuk i udziałem w rynku na poziomie 24,3%. Jednak sprzedaż hybryd plug-in wzrosła w marcu tylko nieznacznie, o 4,3%, a ich udział w rynku unijnym spadł do 7,2% z 8,8% w marcu 2022 r., głównie w związku z zakończeniem dopłat do tego typu pojazdów w marcu 2022 r. Niemcy. .
Samochody benzynowe odnotowały nieznaczny wzrost udziału w rynku do 37,5%, podczas gdy samochody z silnikami wysokoprężnymi spadły do 14,5%.
Volkswagen pozostał numerem jeden wśród producentów samochodów, sprzedając w marcu 275 753 pojazdów wszystkich marek.
W pierwszych trzech miesiącach roku w UE sprzedano łącznie 2,7 miliona nowych samochodów, o 17,9% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Hiszpania odnotowała największy wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale, aż o 44,5%, następnie Włochy z 26,2%, Francja (15,2%) i Niemcy (6,5%).
nie zaniedbuj
Volkswagen stracił pozycję najlepiej sprzedającego się producenta samochodów w Chinach
„Całkowity ekspert w dziedzinie muzyki. Badacz Twittera. Miłośnik popkultury. Fanatyk telewizji przez całe życie”.