Gmail otrzymuje funkcje sztucznej inteligencji. Jakiego rodzaju i co robią?

Sztuczna inteligencja to temat numer jeden ostatnich miesięcy. Znane firmy technologiczne, takie jak Microsoft, inwestują dużo pieniędzy w tę branżę, co również doprowadziło do sukcesu ChatGTP (OpenAI).

Google niedawno wkroczyło do walki wprowadzenie jego modelu językowego „Bard” nie poszło dobrze. Jednak firma nie poddała się i niedawno włączyła sztuczną inteligencję do Gmaila, Dokumentów Google i innych usług. Temu tematowi poświęcony był portal Krawędź.

Pisanie e-maili lub tworzenie dokumentów jest łatwiejsze

Rozpoczęcie pisania dowolnego dokumentu lub wiadomości e-mail może nie być łatwe dla niektórych osób. Dlatego Google zintegrował generatywną sztuczną inteligencję z usługami Dokumentów i Gmaila, co może w tym pomóc.

Firma v Informacja prasowa stwierdził, że AI jest w stanie dostosować się do każdego z nas, a także do stylu, w jakim chcemy napisać dokument lub raport. Google cytuje na przykład zapracowanego rekrutera, który musi tworzyć spersonalizowane opisy stanowisk, lub rodzica, który nie może zaplanować zaproszenia na przyjęcie urodzinowe swojego dziecka o tematyce pirackiej.

Google

W praktyce powinno to działać w ten sposób, że pisząc pierwszą wersję roboczą dokumentu lub e-maila, po prostu wpisujesz temat, a AI w kilka sekund generuje treść i zapisuje ją jako wersję roboczą. Później możesz edytować cały tekst razem z AI, podczas gdy AI daje nowe sugestie, aby go ulepszyć.

Oszczędza dużo czasu

Nowa generatywna sztuczna inteligencja oszczędza użytkownikom mnóstwo czasu, który w innym przypadku poświęciliby na zastanowienie się, jak stworzyć lub podsumować sam tekst. Będzie stosowany na wiele sposobów.

Według twórców cała technologia jest tak wyrafinowana, że ​​pomaga również stworzyć bardziej formalny ton, jeśli na przykład ubiegasz się o pracę lub po prostu musisz napisać e-mail do swojego przełożonego.

Google

Sztuczna inteligencja powinna nawet być w stanie zamienić wypunktowany tekst w pełnotekstowe podsumowanie. Jeśli więc piszesz notatki na swoim komputerze i chcesz udostępnić je zespołowi, nie musisz już ręcznie przepisywać ich w złożone jednostki. Inteligentne oprogramowanie dba o wszystko.

Google włączyło sztuczną inteligencję do kilku narzędzi Workspace

Google naprawdę poważnie podchodzi do korzystania z nowej sztucznej inteligencji, dlatego nie ograniczyło się tylko do wysyłania wiadomości tekstowych w usługach Gmail lub Dokumenty. W niedalekiej przyszłości sztuczna inteligencja powinna pojawić się także w Prezentacjach, Stołach oraz usługach Meet czy Chat.

Bardzo przydatną nowością jest możliwość dodawania do prezentacji automatycznie generowanych obrazów, dźwięków czy filmów. W ten sam sposób sztuczna inteligencja może również pomóc w perfekcyjnym złożeniu prezentacji.

Sztuczna inteligencja może nawet przekształcić surowe dane w złożone raporty i analizy dzięki autouzupełnianiu, generowaniu formuł i kategoryzacji kontekstowej w tabelach. Ciekawie brzmi też możliwość tworzenia nowych teł czy zapisywania notatek w aplikacji Meet.

Google udostępnił również film pokazujący więcej sposobów korzystania z nowej sztucznej inteligencji w aplikacjach Workspace.

Firma potwierdziła w komunikacie prasowym, że wspomniane funkcje mogą już przetestować wybrani użytkownicy. Tak więc, gdy tylko wszystkie wady zostaną usunięte, wszyscy możemy cieszyć się sztuczną inteligencją aplikacji Gmail lub pakietu Google Workspace.

Ida Richards

„Total twitterowy guru. Maven zombie. Myśliciel przez całe życie. Hardcore alkoholowy ninja. Przyszły idol nastolatków”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *