Kiedyś furgonetka była wyłącznie modelem roboczym, dziś również stara się wejść do kategorii aut luksusowych. Dotyczy to również wyposażenia Platinium Forda Rangera. Według firmy samochodowej jest to najbardziej luksusowy Ranger w historii.
Ranger Platinium został opracowany przez oddział Ford Pro i został wyposażony w wyższy sprzęt i technologię. Nowy model plasuje się powyżej wersji premium Wildtrak, która stanowiła 60 procent europejskiej sprzedaży poprzedniej generacji Rangera.
Platinium ma unikalną osłonę chłodnicy i nowe gładkie chromowane wykończenie detali zewnętrznych. Ponadto otrzymał nowe 20-calowe, obrabiane maszynowo obręcze kół ze stopów lekkich z elementami w ciemnym połysku. Zaawansowane funkcje obejmują miękko zamykaną tylną klapę, a Ranger ma przyciemniane szyby i charakterystyczne światła do jazdy dziennej w matrycowych reflektorach LED.
We wnętrzu Rangera Platinum kabina pokryta skórą połączona jest z inteligentnymi technologiami. Kierowca i pasażer z przodu siedzą na wysokiej jakości, perforowanej i szytej skórze foteli, które są elektrycznie regulowane w 10 różnych kierunkach z ogrzewaniem i chłodzeniem, ozdobione kontrastowymi przeszyciami. Dopełnieniem projektu są tekstury wykonane z ciemnego drewna klonowego o otwartej strukturze.
W wypełnionym technologią kokpicie znajdują się dwa 12-calowe ekrany. Ośmiogłośnikowy system dźwiękowy B&O i bezprzewodowa ładowarka urządzeń są również standardem w Ranger Platinum. Doskonałą łączność gwarantuje standardowy modem FordPass Connect, który umożliwia w przyszłości bezprzewodową aktualizację kilku modułów pojazdu dzięki ulepszeniom oprogramowania Ford Power-Up.
„Ford Ranger ustawił poprzeczkę pod względem osiągów, wszechstronności i możliwości w segmencie pick-upów, a teraz wyznacza również poprzeczkę w dziedzinie luksusu. Oszałamiający nowy Platinum jest odpowiedni dla klientów, którzy wymagają komfortu i technologii luksusowego samochodu osobowego, ale chcą gwarancji trwałości i wszechstronnej wydajności, dzięki którym Ranger niezmiennie zajmuje czołowe miejsca w Europie jako najlepiej sprzedający się pickup”. powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro Europe.
Ranger Platinium jest dostępny wyłącznie z 3,0-litrowym silnikiem wysokoprężnym V6 o mocy 240 KM. Jednostka współpracuje z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów z adaptacyjną zmianą biegów i zaawansowanymi cichymi blokami w celu zmniejszenia hałasu i wibracji.
Zamówienia Ranger Platinum w Europie są już otwarte. Produkcja nowego modelu ma ruszyć w marcu 2023 roku, a klienci otrzymają pierwsze pojazdy późną wiosną.
„Total twitterowy guru. Maven zombie. Myśliciel przez całe życie. Hardcore alkoholowy ninja. Przyszły idol nastolatków”.