Nowy kanał nadchodzi na Słowację. Chce konkurować z tanimi sklepami

Na Słowację zbliża się coś nowego w postaci nowej sieci sklepów. Holenderska firma, która ma już ponad 2000 międzynarodowych oddziałów, powinna pojawić się tutaj w przyszłym roku.

Ciekawy konkurs

Na portal przyszła informacja o przyjeździe firmy EndWeb. Konkretnie powinna to być holenderska sieć Action, która pod względem asortymentu jest najbliższa znanym sieciom słowackim, takim jak KiK czy PEPCO.

Pierwszy oddział powinien zostać otwarty w Bratysławie w przyszłym roku. Sama firma jest opisana jako „Najszybciej rozwijający się dyskont artykułów niespożywczych w Europie”. „Jesteśmy dumni mogąc oferować dobre i zaskakujące produkty codziennego użytku w bardzo niskich cenach”, jest napisane dalej na oficjalnej stronie.

Według firmy Action opiera się głównie na trwałości swoich praktyk i dostępności towarów. Pojawienie się tej sieci na Słowacji będzie oznaczać wzrost konkurencji o podobne sklepy, o których była mowa powyżej.

Oferuje bardzo dużo

Oprócz Słowacji Action działa również w kilku innych krajach europejskich, stopniowo się rozwijając. W ubiegłym roku firma otworzyła 267 nowych sklepów w trzech krajach. Stworzyła nawet 5000 nowych miejsc pracy w sąsiednich Czechach.

Strona firmowa dalej stwierdza, że ​​Action oferuje obecnie klientom do 6000 różnych produktów, z których większość to produkty niespożywcze. Jednak sama sieć oferuje pełny asortyment, podzielony na 12 różnych kategorii.

Są to: dekoracje, artykuły dla zwierząt, narzędzia gospodarstwa domowegomoda i tekstylia domowe, rozrywka i multimedia, artykuły gospodarstwa domowego i środki czystości, artykuły hobbystyczne i biurowe, zabawki, artykuły ogrodnicze, produkty higieny osobistej, produkty sezonowe oraz żywność i napoje.

źródło: Unsplash/Artiem Beliaikin

Kanał Action został założony w 1993 roku i jest obecnie częścią portfolio brytyjskiej międzynarodowej firmy 3i Group plc. Mówi się, że inwestycja w początkowo stosunkowo niewielką sieć zwróciła londyńskiej firmie nawet 31-krotnie. Dokładna data otwarcia oddziału w Bratysławie nie jest znana, ale centrum dystrybucyjne firmy znajduje się obecnie w stolicy.

Trudny czas

Pojawienie się kolejnej sieci należącej do kategorii „niedrogich” mogłoby skorygować obecne trendy zakupowe, które dostosowują się do wysokiej inflacji. Informuje o specyficznych praktykach zakupowych Słowaków RTV.

Większość ekspertów zgadza się, że Słowacy na ogół nie kupują mniej, ale wartość pojedynczego zakupu znacząco spadła. Innymi słowy, wzrosła dyscyplina klientów, co socjolog Sylvia Porubänová potwierdziła również dla RTVS. „Konsumenci zastanawiają się, co kupić i na pewno zauważą różnego rodzaju rabaty czy oferowane korzyści,– powiedział ekspert.

Jednak czas powstania sieci, która specjalizuje się w artykułach niespożywczych, mógł nie być do końca szczęśliwy. Powodem tego jest obecny stan priorytetów słowackich gospodarstw domowych, który według prognoz nie ulegnie zmianie nawet w najbliższej przyszłości.

Inflacja niszczy Słowację – realne płace spadają

źródło: Unsplash/Sara Kurfess

W najbliższych miesiącach sprzedaż przez handlowców towarami niespożywczymi prawdopodobnie spadnie. Analityk 365.bank, Jana Glasová, zakłada, że ​​gospodarstwa domowe będą nadal ograniczać konsumpcję, jeśli ostrożnie podejdą do zakupów.

Według niej będzie to spowodowane wysoką inflacją, która zmniejszy znaczną część dochodów w bieżącym i przyszłym roku. Według Glasovej podstawowe towary, takie jak żywność, energia i benzyna, stoją w obliczu znacznego wzrostu cen.

Słowacy wydadzą więc na te pozycje więcej budżetu rodzinnego i prawdopodobnie będą starali się odłożyć coś na inne wydatki.

Już dziś obserwujemy znaczny spadek sprzedaży pozostałych artykułów gospodarstwa domowego. „Wysoka inflacja, która zmniejsza nasze realne dochody i ogranicza konsumpcję, hamuje wzrost sprzedaży. Największy spadek nastąpił w straganach i marketach oraz e-sklepach o 12,5% oraz w pozostałych sklepach AGD, gdzie sprzedaż spadła o około 11%.dodał analityk.

Źródła: EndWeb, Zbiory, RTVWITRYNY

Frederick Howe

„Irytująco skromny fan Twittera. Skłonny do napadów apatii. Gracz. Certyfikowany geek muzyczny. Twórca. Zapalony odkrywca. Student-amator”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *