Google rozpocznie kampanię przeciwko dezinformacji na Słowacji, w Czechach i Polsce

Kampania potrwa miesiąc.

SZTOKHOLM. Jigsaw, spółka zależna Google, rozpocznie w przyszłym tygodniu kampanię na Słowacji, w Polsce i Czechach, mającą na celu przeciwdziałanie dezinformacji na temat ukraińskich uchodźców.

Psychologowie z brytyjskich uniwersytetów w Cambridge i Bristolu, we współpracy z firmą Jigsaw, stworzyli 90-sekundowe klipy, aby „zaszczepić” ludzi przed szkodliwymi treściami w mediach społecznościowych, podał w środę Reuters.


Artykuł jest kontynuowany pod reklamą wideo

Artykuł jest kontynuowany pod reklamą wideo

Klipy, które będą wyświetlane w boksach reklamowych na YouTube, Twitterze, TikTok i Facebooku, mają na celu pomóc ludziom dostrzec manipulacje emocjonalne i kozły ofiarne w nagłówkach wiadomości.

„Kiedy mówisz ludziom, co jest prawdą, a co kłamstwem, wielu będzie się o to kłócić… ale możesz przewidzieć techniki, które zostaną użyte do szerzenia dezinformacji, jak w przypadku kryzysu na Ukrainie” – powiedział Jon. raport z badań, na którym opiera się kampania.

Kampania, we współpracy z lokalnymi organizacjami pozarządowymi, weryfikatorami faktów, naukowcami i ekspertami od dezinformacji, potrwa miesiąc.

„Postrzegamy to jako projekt pilotażowy, więc nie ma absolutnie żadnego powodu, dla którego to podejście nie mogłoby zostać rozszerzone na inne kraje” – powiedziała Beth Goldberg, kierownik ds. badań w Jigsaw.

„Polska została wybrana, ponieważ ma najwięcej ukraińskich uchodźców” – dodała, dodając, że Czechy i Słowacja mogą być użytecznymi przykładami dla reszty Europy.

Google

Miles Hersey

„Całkowity ekspert w dziedzinie muzyki. Badacz Twittera. Miłośnik popkultury. Fanatyk telewizji przez całe życie”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *