Kampania potrwa miesiąc.
SZTOKHOLM. Jigsaw, spółka zależna Google, rozpocznie w przyszłym tygodniu kampanię na Słowacji, w Polsce i Czechach, mającą na celu przeciwdziałanie dezinformacji na temat ukraińskich uchodźców.
Psychologowie z brytyjskich uniwersytetów w Cambridge i Bristolu, we współpracy z firmą Jigsaw, stworzyli 90-sekundowe klipy, aby „zaszczepić” ludzi przed szkodliwymi treściami w mediach społecznościowych, podał w środę Reuters.
Klipy, które będą wyświetlane w boksach reklamowych na YouTube, Twitterze, TikTok i Facebooku, mają na celu pomóc ludziom dostrzec manipulacje emocjonalne i kozły ofiarne w nagłówkach wiadomości.
„Kiedy mówisz ludziom, co jest prawdą, a co kłamstwem, wielu będzie się o to kłócić… ale możesz przewidzieć techniki, które zostaną użyte do szerzenia dezinformacji, jak w przypadku kryzysu na Ukrainie” – powiedział Jon. raport z badań, na którym opiera się kampania.
Kampania, we współpracy z lokalnymi organizacjami pozarządowymi, weryfikatorami faktów, naukowcami i ekspertami od dezinformacji, potrwa miesiąc.
„Postrzegamy to jako projekt pilotażowy, więc nie ma absolutnie żadnego powodu, dla którego to podejście nie mogłoby zostać rozszerzone na inne kraje” – powiedziała Beth Goldberg, kierownik ds. badań w Jigsaw.
„Polska została wybrana, ponieważ ma najwięcej ukraińskich uchodźców” – dodała, dodając, że Czechy i Słowacja mogą być użytecznymi przykładami dla reszty Europy.
„Całkowity ekspert w dziedzinie muzyki. Badacz Twittera. Miłośnik popkultury. Fanatyk telewizji przez całe życie”.