W sieci społecznościowej są różne rodzaje firm i 5 milionów ludzi

Chociaż liczba portali społecznościowych w Czechach rośnie z roku na rok, często korzystamy z nich w większości krajów UE.

Serwisy społecznościowe zapewniają przestrzeń do stworzenia profilu nie tylko dla osób, ale także dla firm czy projektów. Chociaż dzisiaj, zwłaszcza w przypadku Facebooka, po raz pierwszy służył jako połączony student na Uniwersytecie Harvarda w Stanach Zjednoczonych, wiele osób, a także firma, przez lata odkryły, że praca w sieciach społecznościowych ma niezaprzeczalne zalety. W takim środowisku firmy mogą budować relacje ze swoimi zwolennikami, dostarczać im odpowiednich informacji lub obsługi klienta oraz w stosunkowo wygodny, interaktywny sposób uzyskiwać informacje zwrotne na temat swoich produktów. Na tych platformach użytkownicy mogą wyszukiwać pytania dotyczące firmy, uzyskiwać dostęp do produktu na etykiecie lub publikować recenzję i napisać recenzję. Wiele firm współpracuje z partnerami biznesowymi lub osobowościami VIP i innymi wpływowymi osobami za pośrednictwem sieci społecznościowych.

Istnieją również wyspecjalizowani profesjonalni pracownicy socjalni. Na nich ludzie mogą zaprezentować swoje umiejętności zawodowe i doświadczenie zawodowe oraz znaleźć pracowników, firm tutaj wręcz przeciwnie, szukaj nowych pracowników. Najlepszym profesjonalistą na świecie jest LinkedIn. Została założona w 2002 roku i po dwudziestu latach operuje ponad 774 milionami w nieco ponad 200 krajach. W Czechach liczba jego użytkowników przekracza 1,5 mln.

Przedsiębiorstwa zatrudniające 10 lub więcej pracowników o profilu społecznym (% według łącznej liczby przedsiębiorstw w danej grupie wielkościowej)

Źródła

Głównie młodzi i starzy firm

Liczba osób korzystających z mediów społecznościowych stale rośnie. Ale większość z tych, którzy chcą do nich dołączyć. Najwięcej pracowników socjalnych w Czechach w latach 2009-2012, kiedy ich udział w ogólnej liczbie ludności wzrósł z 5 do 31%. Najnowsze dane pokazują, że 5 milionów dorosłych w Czechach ma sieć społecznościową, co stanowi 56% tej populacji. Korzystają ze ściany (58%), a nie (54%).

Profil w mediach społecznościowych, do którego włączone jest S ze względu na międzynarodową porównywalność danych, m.in. Facebook czy LinkedIn, w 2021 roku było czterdzieści dziewięć firm na sto. W porównaniu z 2019 r. według firm o profilu społecznościowym wzrósł on o dziesiątą część, a od 2013 r., kiedy ten wskaźnik został odnotowany po raz pierwszy, wzrósł o ponad jedną czwartą, głównie w kategorii dużych podmiotów. Firma zatrudniająca 250 i więcej pracowników z profilem na portalach społecznościowych w 2013 r. wynosiła 25%, w 2017 r. 62%, a w 2021 r. 83%.

W Czechach najczęściej firmy w Czechach korzystają hotel (89% w 2021 r.), w sektorze mediów (88%) czy biurach podróży (88%). Wywodzące się z branży produkcyjnej firmy z branży motoryzacyjnej najczęściej mają profil na portalach społecznościowych (55%). Wręcz przeciwnie, używają najmniej firm budownictwo (27%).

Szczególnie przydatny jest kontakt z młodymi ludźmi, którzy są najczęstszymi użytkownikami tego rodzaju nowej miedzi. W wieku 1624 co najmniej jeden z 95% osób korzystających z niego, a więc z wiekiem liczba użytkowników. W wieku 4554 lat stanowią 60% i tylko 11% osób powyżej 65 roku życia. Obecnie liczba użytkowników mediów społecznościowych rośnie tylko nieznacznie, a większość nowych użytkowników rozwija się w średnim wieku. Wśród Czechów na emeryturze nie ma długoterminowego dochodu socjalnego.

Przedsiębiorstwa zatrudniające co najmniej 10 pracowników w krajach UE z profilem w mediach społecznościowych (%, 2021)

Trendem jest sieć i profil na sti

W 2021 r. 78% firm posiadających profil w mediach społecznościowych przeglądało ten profil za pośrednictwem stron internetowych. Możliwe więc, że jeśli firma jest obecna w sieci społecznościowej, to zwróci na nią uwagę na swojej stronie internetowej. Najczęściej są to strony internetowe firm działających w branży wydawniczej, filmowej i telewizyjnej (92%) lub biur podróży (90%).

Na podstawie porównania korzystania ze strony internetowej i mediów społecznościowych w 2021 r. trzecia co do wielkości firma (35%) posiadała tylko strony internetowe i media społecznościowe. Według tych podmiotów liczba osób była jednak znana z biegiem czasu, w 2014 roku było to 60%. Rokrocznie jednak wzrost opiera się na firmach, które posiadają aktualną stronę internetową i profil w mediach społecznościowych. W 2021 roku było ich już połowa (48%), a od 2014 roku ich udział wzrósł o 1,6. Istnieje aż 80% i 58% dużych firm, które działają w mediach społecznościowych, a także prowadzą strony internetowe.

Niektóre firmy mają profil tylko na jednym rodzaju miedzi społecznościowej, inne trzymają się kilku. W 2021 r. 27% firm, czyli 53% korzystających z miedzi społecznej, miało profil dotyczący tylko jednego rodzaju miedzi społecznej. Większość podmiotów wykorzystujących tylko jeden rodzaj miedzi społecznej występuje w branży restauracyjnej i hotelarskiej lub w branży motoryzacyjnej i naprawczej. W 2021 r. mniej niż jedna dziesiąta firm korzystała z dwóch rodzajów miedzi społecznej, najczęściej dużych (34%). Tylko typ miedzi społecznej jest typowy dla firm w sektorze mediów oraz dla podmiotów z branży IT.

Trzy czwarte użytkowników mediów społecznościowych (76%) twierdzi, że utworzyło prywatne posty na co najmniej jednym ze swoich profili. Pięciu użytkowników (19%) ma profil, a wszystkie posty są publiczne, co oznacza, że ​​każdy może je przeglądać. Tylko 5% użytkowników mediów społecznościowych nie wie o swoich prywatnych postach.

Jesteśmy poniżej średniej w Europie

Udziały użytkowników społecznościowych rosną zarówno wśród firm, jak i osób prywatnych. Drzemka. od 2013 do 2021 roku przedsiębiorstwo w Czechach aktywnie korzystające z portali społecznościowych zwiększyło się o 34 punkty procentowe. Od końca znajdujemy się w europejskim porównaniu za rok 2021 wrzesień, a od 2013 r. jesteśmy poniżej średniej unijnej. Najbardziej aktywne są przedsiębiorstwa społeczne na Malcie (84%). Ponad jedna czwarta firm posiada profil w mediach społecznościowych w Holandii, na Węgrzech, w Finlandii, na Cyprze, w Danii czy Belgii. Poza Czechami mniej niż połowa firm o profilu w mediach społecznościowych znajduje się w większości krajów europejskich: Estonii, Węgrzech, Polsce, Słowacji, Bułgarii i Rumunii.

Wśród obywateli najwięcej pracowników socjalnych znajduje się w Danii, gdzie pracownicy socjalni zatrudniają 85% osób. Cypr ma najwyższy typ (79%). Czech jest na wyimaginowanym poziomie ziemi, w swojej ostatniej ciotce. Jak np. Luksemburg i kilka punktów procentowych dla Słowaków. To naród o największej różnicy w popularności centrów społecznościowych w zależności od wieku użytkownika. Drzemka. w najmłodszej kategorii 16 i 24 lata osiągają udział podobny do Dnska (95% vs 97%), ale w przedziale wiekowym 55 i 74 średnice są różne. W Danii 71% osób w tych grupach wiekowych udziela się towarzysko, w Czechach tylko 26%.

Osoby korzystające z ubezpieczenia społecznego (% osób w krajowych grupach podatkowych, 2021)

* terminy na 2020 rok



Milton Harris

„Ninja z ekstremalnych podróży. Pisarz. Bezkompromisowy praktyk zombie. Fanatyk popkultury. Student”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *