Nvidia chce zbudować wirtualny świat Omniverse. Najpotężniejszy na świecie superkomputer sztucznej inteligencji, Eos, pomaga

Nvidia chwali wieści na konferencji GTC Wszystko kręci się wokół wirtualnego świata Omniverse | Oczekuje się, że nowe układy graficzne o brutalnej wydajności pomogą go wdrożyć






© Dostawca usług: Zive.cz


Facebook chciałby zamknąć swoich użytkowników w wirtualnej rzeczywistości Metaverse, ale coraz więcej globalnych graczy patrzy w nieco innym kierunku.

Gigantyczny układ Hopper ma do 140 miliardów tranzystorów. Nvidia przygotowuje go dla centrów danych

W cieniu gigantycznej sieci społecznościowej pojawia się technologia, którą zamierza stworzyć cyfrowa kopia praktycznie wszystkiego -początek symulacje fizyki, chemii i biochemii na najniższym poziomie i kończący się na cyfrowym bliźniaku całej planety w skali makroskopowej – Kraj 2.

Zobacz, co potrafi Omniverse:

To oczywiście ekosystem Nvidii Wszechświat, który chce być rodzajem połączonej platformy internetowej dla uniwersalnej symulacji i VR. Symulacja działająca na potężnym serwerze lokalnym, ale także gdzieś w chmurze.

Jeszcze kilka lat temu pierwsze znaki przewidywały jedynie podstawową usługę powiązaną, z którą grupa grafików w domowym biurze zaprojektuje i narysuje dowolny wazon, ale w zeszłym roku nie zabrakło również dużych firm, takich jak Ercisson czy BMW.

Jednak zamiast wazonów zaczęto wizualizować i symulować kilka bardziej skomplikowanych elementów. Może być propagacja sygnału mobilnego W wirtualnym rozwoju nie mniej wirtualnych miast lub wirtualnych fabryk samochodów i magazynów, do których migrują roboty.

Po co renderować gry tylko wtedy, gdy możemy renderować fabryki

Wiarygodna fizyka, śledzenie promieni – wiemy to wszystko o grach komputerowych i pewnego dnia w Nvidii powiedzieli po prostu, że jeśli studia gier budują światy CGI do swoich przebojowych filmów, dlaczego nie zbudować takiej wirtualnej i zrównoważonej planety trawiastej w wiarygodnym świecie i cokolwiek Spółka.

Czemu? Ponieważ fotorealistyczna i fizycznie wiarygodna symulacja nowego magazynu Amazon nie zastąpi klasycznego planu wykonanego z papieru i CAD. Projektanci mogą zawczasu wypróbować wszystkie możliwe scenariusze stresowe i dopiero wtedy, np. gdzieś w Polsce, kopnąć ziemię.

Odwiedziliśmy gigantyczną halę robotów Amazon w Szczecinie. Mikołaj i Święty Mikołaj tu przyjeżdżają

Omniverse jako uniwersalna platforma symulacyjna

Ale to dopiero początek. Omniverse stopniowo zaczyna wspierać kluczowych dostawców oprogramowania do projektowania — takich jak Bentley — dzięki czemu już dziś możesz łatwo przenieść swoje gotowe modele do standardowej rzeczywistości wirtualnej z dowolnej śruby w całym domu.

Wtedy wszystko, co musisz zrobić, to podłączyć technologie uczenia maszynowego do Omniverse, a wirtualna willa gdzieś na wirtualnym przedmieściu wirtualnego miasta zacznie obsługiwać na przykład jeden z twoich prototypowych wirtualnych odkurzaczy-robotów.

A ponieważ jesteśmy w VR, gdzie czas może płynąć z nieco większą prędkością, na co pozwala farma GPU i CPU w centrum danych lub superkomputerze korporacyjnym, hipotetyczny model nowego odkurzacza BobíkLux zrobić w ułamku czasu. Po prostu dlatego, że próbują odkurzyć 8 356 452 różnych wirtualnych pokoi w Omniverse za pomocą 882 725 wariantów dywanów, płytek i podłóg winylowych.

Wirtualizacja jutra bez flab

Dzisiaj, jeśli ARM, Nordic i wiele innych opracuje chipy bez jednej fabryki układów scalonych — produkcja fabryczna w Azji Południowo-Wschodniej zajmie się ostateczną produkcją — Omniverse może przekształcić tę (włókninową) zasadę bajki w znacznie bardziej złożone scenariusze.

Krótko mówiąc, gdy Twój odkurzacz spełni wszystkie Twoje oczekiwania, wyślij jego modele przez Omnivers gdzieś w Azji, a za kilka tygodni dostaniesz pudełko z prototypem, który działa po raz pierwszy.

Omniverse potrzebuje ekstremalnej mocy obliczeniowej, aby pewnego dnia móc naprawdę pracować i nie skończyć z przyjemnymi studiami przypadku zaledwie kilku marek. Na szczęście Nvidia nie robi puli, ale cholernie potężne żetony, więc jej szef Jensen Huang mógł we wtorek w uwagach otwierających GTC zadziwi publiczność licznymi nowymi żelazkami w centrach danych.

Uwagi wstępne Jensena Huanga dotyczące GTC:

4 FLOPS H100 GPU

Opiera się na nowych procesorach graficznych do uczenia maszynowego i sieci neuronowych H100 z architekturą Zbiornik. Chip jest dostępny! 80 miliardów tranzystorówktóry przepływa 4,9 terabajta danych AI na sekundę – wszystkie te wirtualne wazony, miasta i zrobotyzowane odkurzacze ze świata Omniverse. Wszystko nawet przy prędkości obliczeniowej 4 PFLOPSia – 4 bilardowe operacje sztucznej inteligencji z 8-bitowymi liczbami rzeczywistymi na sekundę.

Kilka lat temu podobne superkomputery mainframe osiągały podobną wydajność w klasycznych obliczeniach matematycznych (nie sztucznej inteligencji), a teraz potrafi to robić jeden wyspecjalizowany GPU. Oczywiście to za mało do kompleksowej symulacji Omniversy.

Kostka DGX H100 z 32 PFLOPS

Co jeśli połączymy wiele urządzeń H100 do jednego modułu serwerowego? To jest pomysł! Nagle przed naszymi oczami pojawia się nowa generacja superkomputera Nvidii DGX H100. Zawierać 8 GPU H100czyta 640 miliardów tranzystorów, 32 PFLOPSia dostępne są obliczenia wydajności dla rangi AI 640 GB pamięci i szczytowa pojemność pamięci 24 TB/s.

Nvidia DGX SuperPod 1 z EFLOPS

Możesz narysować i zasymulować więcej niż małą ilość wazonów i innych śmieci na jeden, ale czy nie masz tam nic większego, panie Jensen? Ale oczywiście tak jest!

Układaj kostki DGX jedna na drugiej, połącz je szybką optyką i voila, superkomputer materializuje się na naszych oczach DGX SuperPOD s 20 TB pamięci i wydajność 1 EFLOPS uczenie maszynowe i sieci neuronowe. To jest bilion funkcji sztucznej inteligencji na sekundę.

Nvidia Eos 18.4 z EFLOPS

Co, jeśli… Tak, a co, jeśli umieścimy kilka SuperPOD obok siebie? Cóż, w końcu to rozumiemy z odrobiną przesady mózg wszystkiego i nowa maszyna referencyjna dla sztucznej inteligencji – Nvidia Eos.

Stanie się najpotężniejszym superkomputerem sztucznej inteligencji na świecie o przyzwoitej wydajności 18.4 EFLOPY18,4 biliona operacji sztucznej inteligencji na sekundę i na tych pozycjach czterokrotnie przewyższa najszybszy na świecie superkomputer ogólnego przeznaczenia, japoński Fugaku.

Eos powstanie w tym roku i przetrwa 576 kości DGX H100 razem 4 608 karta graficzna DGX H100. Cały system łączy szybki interfejs z przyzwoitymi możliwościami przesyłania danych 230 TB/s. Po przeliczeniu trochę to robi 1,8 petabita na sekundę.

Żeby dać ci wyobrażenie, globalny Internet ewaluuje w zeszłym roku płynął tylko 786 terabitów na sekundę. Nvidia Eos to więcej niż podwojenie, co już jest całkiem niezłym fundamentem.

Według Nvidii nowy superkomputer stanie się maszyną referencyjną dla dalszego rozwoju sztucznej inteligencji, ale Omniverse będzie potrzebował także mniejszych, dedykowanych platform do wirtualizacji, nawet dla świata małego biznesu. I to właśnie na tych cyfrowych bliźniakach skupia się kolejna nowa architektura serwerów OVX ponownie w wersjach serwerowych, Pod i SuperPod. Na przykład Lockheed Martin już symuluje swój własny Omniverse.

NVLink C2C umożliwia montaż niestandardowych procesorów

Nvidia ujawniła znacznie więcej pierwszego dnia konferencji. Grafika serwera jest uzupełniona jeszcze ulepszonymi procesorami wdzięk s do 144 ARM Nowa broń (ARM v9) podłączony przez interfejs NVLink-C2C.

Nvidia umożliwia również NVLink łączenie i budowanie innych wyspecjalizowanych rdzeni innych firm procesory niestandardowe. NVLink C2C ma w tym ogromny potencjał 25 razy bardziej energooszczędny i 90 razy bardziej energooszczędny niż PCIe piątej generacji.

Więc czymkolwiek okaże się Omniwszechświat, wszystkie z nich… -wersja wokół którego torba dosłownie rozdarła się w ostatnich latach jest zdecydowanie najbardziej obiecująca.

Za nim stoi podmiot, który z jednej strony stworzył dla niego sprzęt, az drugiej zdołał go sprzedać pierwszym potencjalnym klientom biznesowym, co jest zdecydowanie najważniejsze.

Przeczytaj także:

Milton Harris

„Ninja z ekstremalnych podróży. Pisarz. Bezkompromisowy praktyk zombie. Fanatyk popkultury. Student”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *