Nowy most żelbetowy Jizerki na Orlu już się rozwija. Śmigłowiec pomógł mu go zainstalować Firma News Liberecka Drbna

Śmigłowiec zainstalował konstrukcję nowego mostu żelbetowego, który połączy szlaki turystyczne w Czechach i Polsce z Kořenovem na Jizerkach. Żelazna konstrukcja mostu nie mogła być transportowana drogą lądową ze względu na trudny teren. Musiał pomóc helikopterowi, który przywiózł trzy sztuki z oddalonego o 1,5 km parkingu w Jizerce i umieścił je na przygotowanych słupach. Deski dębowe pozostają do zamontowania na podłodze i balustradach.

Budowa mostu przez Jizerkę kosztowała 6,5 ​​mln koron. „To wyjątkowy most transgraniczny, który łączy sieć szlaków turystycznych, a zimą dwie autostrady narciarskie w Czechach i Polsce. Z tego powodu region Liberecki wsparł odbudowę mostu trzema milionami koron, bo budżet dodaje gubernator Martin Puta (burmistrzowie Kraju Libereckiego).

Do zeszłego roku czeską Jizerkę i Polski Orzeł łączył drewniany most, który wieś musiała rozebrać. Był w stanie zagrożenia i groził, że wpadnie do rzeki. Wieś chciała wybudować nowy most w zeszłym roku, ale komplikował to koronawirus i zamknięcie granicy czesko-polskiej. „Większość rzeczy do zrobienia po polskiej stronie”, powiedział zastępca burmistrza Kořenova Stanislav Pelc (burmistrzowie Kraju Libereckiego). Dostęp na terenie całego kraju od strony czeskiej prowadzi przez obszar chroniony. Tymczasowa kładka przechodzi teraz przez Izerę, ale robotnicy rozbierają ją po ukończeniu budowy. Gdyby jej nie było, kolejnym odpowiednim miejscem do przekroczenia granicy czesko-polskiej byłby Harrachov w Karkonoszach.

Ścieżka dydaktyczna o długości około siedmiu kilometrów przypomina smutne wydarzenia, które miały miejsce w Górach Izerskich. Znajdziesz go w okolicach Dětřichova, a po drodze natkniesz się na pięć zabytków.

Żelbetowy most nad Izerą łączy osady Jizerka i Orle od 1901 r. Jednak przejście graniczne było zamknięte od II wojny światowej, a most rozebrano pod koniec lat 70. Gminy po obu stronach granicy próbowały odnowić połączenie transgraniczne i nowy most od 1996 roku. Most został uroczyście otwarty 15 lipca 2005 roku, kiedy Kořenov zapłacił za budowę 16-metrowej drewnianej kładki. Nawet wtedy uważał, że jest to rozwiązanie tymczasowe, a w wymagających warunkach górskich świerkowy chodnik przetrwałby nie dłużej niż 15 lat. „Żywotność nowego mostu to 50 do 80 lat”, Dodano Pelca.

Milton Harris

„Ninja z ekstremalnych podróży. Pisarz. Bezkompromisowy praktyk zombie. Fanatyk popkultury. Student”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *