Główną wiadomością było „zniszczenie” prezydenta i LGBTI. Wersja drukowana trafiłaby do szkół, zapowiadały to znane firmy

„Dezinforweb Hlavné správy opublikował drukowany odcinek specjalny i rozesłał go do szkół w całej Słowacji” Martin Hojsík, eurodeputowany z postępowej Słowacji, napisał na swoim profilu na Facebooku.

Krytyka prezydenta

Główne raporty są często krytykowane za rozpowszechnianie oszustw i dezinformacji, a kiedyś były również wymieniane jako strony spiskowe na Konspiratori.sk.

Hojsík opublikował zdjęcia drukowanego odcinka specjalnego w sieci społecznościowej. Już z nagłówków pisma, które „atakuje” głowę państwa Zuzanę Čaputovą, widać, w jakim kierunku ideologicznie zmierza prasa. „Ciągnik” numeru jest również zgodny z tytułem: „Prezydent udaremnia referendum” najwyraźniej krytyka Čaputovej.

Źródło Hojsik

Zgodnie z treścią pisma wydawanego przez Hojsík, pismo porusza nie tylko prezydenta w sprawie statusu narodowych partii politycznych w spektrum politycznym, ale także krytykę mniejszości LGBTI.

Zapytaliśmy Hojsíka bezpośrednio, skąd otrzymał informację, że drukowana wersja strony została dostarczona do słowackich szkół. Według niego został poinformowany z jednej ze szkół, ale nie podał swojego źródła.

Firmy

W tym samym czasie Hojsík opublikował w statucie listę firm, które reklamowały się w mediach. Co ciekawe, jedną z wymienionych marek jest Galeria Cubicon, czyli słynne centrum handlowe w Bratysławie. Jeśli jednak spojrzysz na poszczególne marki z listy Hojsíka, przekonasz się, że wiele z ich działalności znajduje się we wspomnianym domu towarowym.

źródło: HS reprofoto, archiwum Martina Hojsíka

Skontaktowaliśmy się również Galeria Cubicon, z pytaniami reklamowymi w kontrowersyjnym czasopiśmie, o czym informował Hojsík. Do czasu publikacji artykułu dom towarowy nie odpowiedział, zaktualizujemy artykuł oświadczeniem.

Znana strona

Same Główne Wiadomości znane są w słowackiej przestrzeni medialnej jako Sieć, która jest kojarzona ze sceną dezinformacji. Przez pewien czas były trzymane na stronie jako strona konspiracyjna Konspiratori.sk. Była to lista słowackich i czeskich środków dezynfekujących. Jednak po orzeczeniu sądowym główne stanowiska musiały zostać z niego usunięte.

„Szanując środki nadzwyczajne, jesteśmy przekonani, że Raporty Główne znajdują się na liście stron dezinformacyjnych”, napisali w swoich Blog Dennika N ludzie z Konšpirátori.sk.

Konšpirátori.sk uzasadnia swoją inicjatywę, twierdząc, że chce chronić potencjalnych reklamodawców przed toksycznymi witrynami.

„Przynajmniej od 2014 r. portal hlavnespravy.sk był popularny dzięki otrzymywaniu artykułów z serwisów dezinformacyjnych, takich jak Sputnik i RT, które rozpowszechniają kremlowską propagandę na całym świecie. Według odszyfrowanego komunikatu, na treść Main News miał również wpływ gangster Marian Kočner, który przedstawił się jako ich udziałowiec, „ pismo Dennik N.

Źródła: Dennik N, Konspiratori.sk

Miles Hersey

„Całkowity ekspert w dziedzinie muzyki. Badacz Twittera. Miłośnik popkultury. Fanatyk telewizji przez całe życie”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.