- Biedronka już przyciąga na Słowację pracowników po wielotysięczne pensje.
- Lidl nie pozostaje bezczynny i umacnia swoją pozycję na rynku.
- Najbardziej zaniepokojeni są mali przedsiębiorcy przytłoczeni walką łańcuchów.
Biedronka wkrótce otworzy swoje pierwsze sklepy na Słowacji. Konkurencyjne sieci handlowe chcąc utrzymać silną pozycję rynkową otwierają nowe supermarkety także w mniejszych miejscowościach. Mali przedsiębiorcy, którzy prowadzą sklepy spożywcze lub wielobranżowe w małych wioskach, bardzo martwią się o swoją przyszłą egzystencję. Słowacy z niecierpliwością czekają na Biedronkę.
Biedronka szuka już pracowników na Słowacji
Polska firma Biedronka otworzy w tym roku swoje pierwsze słowackie sklepy. Obecnie aktywnie poszukuje swoich pierwszych współpracowników na Słowacji. Na portalach pracy Zawód oferuje osobom poszukującym pracy wynagrodzenie początkowe na stanowiskach strategicznych w wysokości od 1600 do 3500 euro za miesiąc.
Słowacy zamieszkujący obszary przygraniczne, m.in. wschodnie Orač i Kysuč, od wielu lat podróżują do naszych północnych sąsiadów, aby dokonać zakupów po obniżonych cenach. Polska jest jednym z najtańszych krajów w Unii Europejskiej i słowacka rodzina może zaoszczędzić dziesiątki euro na większych zakupach za granicą.
Sieć spożywcza Biedronki jest obecna w Polsce od ponad 3000 sklepów i jest tam liderem rynku. Oferuje swoim klientom produkty spożywcze po wyjątkowo korzystnych cenach i wkrótce zrobi furorę w konkurencyjnym środowisku na Słowacji.
Portal Wskazówka poinformował, że w regionie Kysúc na przybycie Biedronki przygotowują się nie tylko klienci, ale także ogólnopolskie sieci i mali lokalni przedsiębiorcy.
Słowacy, którzy nie są daleko od Polski, chodza do Biedronki przynajmniej raz na dwa tygodnie. W domu kupują głównie tylko drobne zakupy, takie jak ciasta czy warzywa. Następnie odwiedzają lokalne supermarkety lub małych lokalnych sprzedawców. To ich najbardziej niepokoi ekspansja biedronki polskiej na Słowacji.
98%
Nie martw się już o swoje pieniądze.
Inwestuj i zamień swoje obawy w możliwości.
Treści sponsorowane
Handel jest ryzykowny i ryzykujesz utratą części lub całości zainwestowanego kapitału. Podane informacje służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym i nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej.
Sieci handlowe przygotowują się na nowego gracza
Rywal Lidl nie waha się i działa. Na pograniczu chce jak najszybciej wyprzedzić Biedronkę. Sieć ma zamiar otworzyć czwarty sklep na Kysuciudokładniej w Krásnie nad Kysucou.
„Ekspansja do mniej zaludnionych lokalizacji Lidl zabezpiecza strategiczną przestrzeń, która pozwala mu na dalszy rozwój pomimo konkurencji, jaką będzie reprezentować Biedronka” – powiedział portalowi Drahovský. Wskazówka.
Rzeczniczka Coop Jednota Jana Kuklová powiedziała Kryptomagazín:
Biorąc pod uwagę oczekiwane portfolio produktowe, w którym dominują polskie produkty spożywcze, jakie polska sieć handlowa Biedronka oferuje swoim klientom, wierzymy, że nie będziemy musieli walczyć o naszego tradycyjnego i lojalnego klienta. Nasi lojalni klienci poszukują sprawdzonej i wysokiej jakości słowackiej produkcji w krajowej sieci detalicznej, którą oferujemy im w ponad 2000 sklepach na terenie całej Słowacji.
Właściciele małych firm są zaniepokojeni
Gorzej jest jednak z małymi przedsiębiorcami, którzy ceną nie są w stanie konkurować z polskim tygrysem. Po latach obostrzeń związanych z pandemią, a następnie okresie wysokiej inflacji, przed traderami kolejna. cios w postaci super taniego kanału zagranicznego.
Oni także muszą dostosować się do nowych warunków rynkowych i skupić się na asortymencie, którego klienci nie znajdą w polskiej sieci – zwłaszcza domowej roboty słowackiej żywności od lokalnych producentów. Jednak wątpliwe jest, czy to wystarczy na ich przyszłą egzystencję.
Przybycie tak wspaniałego aktora jak Biedronka to pewne wstrząśnie słowackim sektorem handlu detalicznego. Siła nabywcza pozostaje taka sama, ale zakres sprzedawców będzie się poszerzał. Oczywiste jest, że niektórzy handlowcy będą musieli zmierzyć się ze spadkiem sprzedaży.
Czytaj także: Biedronka wywołała „falę tsunami”. Na Słowacji zostanie dodanych aż 50 nowych supermarketów
„Zagorzały miłośnik zombie. Praktyk mediów społecznościowych. Niezależny przedsiębiorca. Subtelnie czarujący organizator”.